مطالبات مردم باید پیگیری شود

کدخبر: 2343469

سخنگوی کمیسیون روحانیت مجلس با اشاره به اینکه مطالبات به حق مردم باید پیگیری شود، گفت: اینکه مردم احساس می‌کنند حرفشان شنیده نمی‌شود بیشتر از همه به خاطر ضعف مجلس است که زبان ملت نیست و مجلس دهم نتوانسته کارنامه موفقی را در پیگیری مطالبات مردم ارائه کند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره مطالبات مردم و فتنه‌سازی برخی از مطالبات مردم، گفت: مطالبات و خواسته مردم مطالبات به حقی است که این خواسته‌ها باید از مجاری صحیح و قانونی خود پیگیری شود و همه مسئولین باید در تلاش باشند با پیگیری‌های مطالبات مردم سطح رضایتمندی را در جامعه بالا ببرند.

وی افزود: مردم باید این احساس را داشته باشند که حرف‌شان در کشور شنیده می‌شود. اینکه مردم این حس را دارند که حرفشان شنیده نمی‌شود از همه مهمتر به خاطر ضعف مجلس است چرا که مجلس زبان و سخنگوی ملت نیست. متاسفانه مجلس دهم کارنامه موفقی را درباره پیگیری حقوق و مطالبات مردم مخصوصا در حوزه نظارتی ارائه نکرده است.

سخنگوی کمیسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فتنه‌های 78، 88، 96 و آبان ماه امسال نشان می‌دهد که دشمن به دنبال موج سواری بر روی اعتراضات مردمی است.مجموعه دستگاه‌های نظام باید برای پیگیری مطالبات مردم وارد میدان شوند و پیش از آنکه مطالبات مردم به شکلی مطرح شود که عده‌ای بخواهند بر روی آن موج سواری و سوء استفاده کند باید آنها را بشنوند و پیگیری کنند.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که باید این مسئله به شکلی باشد که تلاش کنیم در صف‌بندی پیگیری مطالبات افراد سوء استفاده‌گر در داخل کشور در صفوف اعتراض کنندگان نفوذ نکنند و کاملا مشخص باشد این مطالبات، مطالبات صنفی است و مردم مطالبات و خواسته‌های خود را مطرح می‌کنند و خواسته‌هایشان هم خواسته‌های به حقی است که باید شنیده و پیگیری شود.

وی افزود: نکته دیگر موضوع مجلس است. مجلس باید خودش را در ایفای وظایفش که نمایندگی مردم است، فعال‌تر کند. امروز مجلس نتوانسته حرف‌های مردم را به صورت عملیاتی پیگیری کند. حرف‌ها و خواسته‌های ملت حرف‌ها و خواسته‌ های به حقی بوده است.

سخنگوی کمیسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به عنوان مثال مجلس چه اقداماتی را در جهت پیگیری خواسته‌های مردم در رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال داشته و یا در حوزه‌هایی همچون جلوگیری از تورم، ازدواج جوانان، رفع موانع تولید چه اقداماتی را صورت داده است.

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: باید حرف مردم شنیده و پاسخ مثبت به آن داده شود و دیگر اینکه مردم وقتی به دلیل ضعف دستگاه‌های اجرایی می‌خواهند به شکل دیگری موضوعات خود را مطرح کنند باید مراقبت کنند تا دشمن خارجی و داخلی در لابلای صفوف آنها نفوذ و از این تجمعات آنها سوء‌استفاده نکند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: