واکنش سخنگوی طرح حمایت معیشتی به تهدید حذف یارانه نقدی

کدخبر: 2343466

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی درباره تهدید به قطع یارانه نقدی درصورت رد شدن درخواست دریافت یارانه طرح معیشتی گفت: طبق قانون، در صورت ارائه اطلاعات نادرست، دولت می‌تواند نسبت به استرداد این مبلغ اقدام کند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرد از دوشنبه هفته بعد، امکان ثبت درخواست بررسی مجدد برای دریافت یارانه حمایت معیشتی فراهم خواهد شد.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با بیان اینکه حدود 4 میلیون و 900 هزار کد رهگیری دریافت کرده اند، افزود: از این میان، وضعیت 3 میلیون و 70 هزار و 531 خانوار بررسی شد که برای 419 هزار و 304 خانوار یعنی 1 میلیون و 221 هزار و 190 نفر پیامک ارسال و اعلام شد که یارانه معیشتی 2 ماه آن‌ها یکجا به حسابشان واریز خواهد شد.

میرزایی با اشاره به واریز یارانه حمایت معیشتی این گروه از هموطنان در روز گذشته، اظهار داشت: تعداد 666 هزار و 774 خانوار نیز هستند که در لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی نیستند اما ممکن است مشمول طرح حمایت معیشتی باشند، از همین رو امکان ثبت نام آن‌ها از 10 تا 24 دی فراهم شده و تاکید می‌شود که این مدت زمان تمدید نخواهد شد.

میرزایی از متقاضیانی که یارانه نقدی دریافت نمی‌کنند، خواست برای قرار گرفتن در فهرست مشمولان طرح حمایت معیشتی به سایت حمایت مراجعه کرده و در بخش ثبت خانوار جدید، اطلاعات درخواستی را وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه تنها مسیر اطلاع رسانی نتایج بررسی، شماره تلفن همراه سرپرست خانوار است از این دسته از متقاضیان خواست اطلاعات سرپرست خانوار را در قسمت مربوطه سایت وارد کنند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: تا امروز 76 هزار درخواست بررسی در سایت ثبت شده است.

میرزایی تصر یح کرد: درخواست 2 میلیون و 651 هزار و 531 خانوار پس از بررسی‌ها پذیرفته نشده و از این گروه از هموطنانمان می‌خواهیم که فعلا به سایت مراجعه نکنند.

میرزایی افزود: این عده از هموطنانی که با درخواستشان موافقت نشده، می‌توانند از دوشنبه هفته بعد به سایت مراجعه کنند و با وارد کردن شماره ملی و شماره حساب، از علت رد درخواستشان مطلع شوند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی افزود: شنبه و یکشنبه هفته آینده به هموطنانی که پیش از این ثبت درخواست نکرده اند، اطلاعات لازم ارائه می‌شود.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: اگر هموطنانی هستند که یارانه معیشتی مرحله اول را دریافت کرده اند، اما در مرحله دوم این مبلغ به حسابشان واریز نشده، باید با مراجعه به بانک موضوع را پیگیری کنند، چون یارانه معیشتی هیچ خانواری در مرحله دوم قطع نشده است.

میرزایی درباره چگونگی محاسبه درآمد خانوار‌ها گفت: برای شناسایی خانوار‌ها فیش حقوقی کافی نیست و تمام نقل و انتقلات مالی آن‌ها بررسی می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال خانواده‌ای بود که سرپرست خانوار مستمری می‌گرفت، اما واریزی حساب دختر خانم ایشان در سال 97 بیش از 2 و نیم میلیارد تومان بود و، چون این دختر بعد از ازدواج از فهرست خانوار خارج نشده بود، دارایی او نیز محاسبه شده بود.

میرزایی درباره تهدید به قطع یارانه نقدی درصورت رد شدن درخواست دریافت یارانه طرح معیشتی گفت: طبق قانون، در صورت ارائه اطلاعات نادرست، دولت می‌تواند نسبت به استرداد این مبلغ اقدام کند و اگر محرز شود که اطلاعات فردی با آنچه که اعلام کرده مغایرت دارد، مشمول این قانون می‌شود.

وی تصریح کرد: طبیعی است که اگر صحت اطلاعات این افراد تائید شود، مشمول طرح خواهند شد.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی بار دیگر تاکید کرد که از هفته آینده فرصت درخواست بررسی مجدد به هموطنانی که درخواست اولیه آن‌ها رد شده، فراهم خواهد شد.

میرزایی درباره اطلاعات مالی در نظر گرفته شده برای دهک بندی خانوار‌ها گفت: برخی می‌گویند که ممکن است فردی مثلا 3 ماه پیش و در یک مقطع زمانی به دلایلی مثل فروش ملک یا خرید جهیزیه، مبلغ بالایی در حسابش باشد و به استناد همان رقم، جزو دهک‌های بالای درآمدی محاسبه شود، بنابراین ما اطلاعات مالی 3 سال قبل و 9 ماه اخیر را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی گفت: البته قرار گرفتن در 3 دهک بالا نیز به معنی ثروتمند بودن نیست.

«خبرگزاری تستیم»

ارسال نظر: