پناهیان: شرمنده مجاهدت‌ها و رنج شیخ زکزاکی هستیم

کدخبر: 2343408

پناهیان در گردهمایی روحانیون حوزه های علمیه تهران در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی با انتقاد شدید از سکوت دیپلماسی ایران در قبال ظلم های جهانی گفت: ما شرمنده مجاهدت‌ها و رنج شیخ زکزاکی هستیم.

همایش «روحانیت؛ فریاد مقاومت» در حمایت از علامه زکزاکی در حوزه علمیه امام رضا (ع) و با حضور حجت الاسلام علیرضا پناهیان و دختران شیخ ابراهیم زکزاکی (سهیلا، رقیه و زکیه) برگزار شد.

نباید ایران را محدود به مرزها بدانیم

حجت الاسلام علیرضا پناهیان در این گردهمایی گفت: در سال‌های اخیر بحث دهکده جهانی و یکپارچه کردن نظامات جهانی مطرح بوده است. سران دولت‌های جنایتکار مانند آمریکا تصریح می‌کنند که توده‌های مقاومت از سراسر جهان مانع از حمله آنها به ایران است. امنیت ایران منوط به پیوند فکری و معنوی است که بین ما و ملت‌های اسلامی به وجود آمده است. اگر صرفاً به منافع میهنی بیاندیشیم باز هم به این نتیجه می رسیم که نباید ایران را محدود به مرزها بدانیم.

بی تفاوتی نسبت به جهان اسلام و حتی جهان بشریت با هیچ منطق اسلامی سازگاری ندارد

وی با بیان اینکه بودجه ایران برای تأثیر گذاری فرهنگی در جهان نسبت به کشوری مانند فرانسه قریب به صفر است، گفت: کشورهای غربی از این طریق به کشورها سلطه پیدا می‌کنند. اگر ما مقدمات نجات شیخ زکزاکی را فراهم نکنیم، ضربه خواهیم خورد و طبق معادلات بین المللی این ظلم‌ها به ما هم خواهد رسید و این بلاها بر سر ما هم خواهد آمد. بی تفاوتی نسبت به جهان اسلام و حتی جهان بشریت با هیچ منطق اسلامی سازگاری ندارد.

دیپلماسی ما نسبت به ظلم‌های جهانی واکنشی ندارد

وی افزود: برخی سیاست مداران ما بنای ظلم ستیزی ندارند. دیپلماسی کشور ما ساکت است و نسبت به ظلم‌های جهانی واکنشی ندارد. مثلاً یک سال و اندی است که دیپلماسی ما نسبت به تظاهرات مردم علیه سرمایه داری در فرانسه سکوت کرده است. امام خمینی بی توجهی مسئولین در مورد صدور انقلاب را یک خیانت می‌دانستند. ما باید در جهت بیدارسازی ملت‌ها فعالیت کنیم.

شیخ زکزاکی اسوه‌ای برای آزادی خواهی است

وی با بیان اینکه الان شیخ زکزاکی اسوه‌ای برای آزادی خواهی است و این فریاد را به جهانیان رسانده است، گفت: در نیجریه خیلی‌ها منتظرند که ایشان از زندان آزاد شوند تا مسلمان شوند و یا امکانات خود را در اختیار ایشان بگذارند.

علیرضا پناهیان اظهار داشت: امام می‌فرمود انقلاب ما محدود به ایران نیست و نقطه شروع است. اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی است، باید توسط مسئولین پیگیری شود و اگر از این مسئله پرهیز شود خیانت است و اینها به عنوان مطالبات ملی باید پیگیری شود.

شرمنده مجاهدت‌ها و رنج شیخ زکزاکی هستیم

وی گفت: درسی که از این مجاهد بزرگ زکزاکی می‌گیریم چیست؟ ما شرمنده مجاهدت‌ها و رنج شیخ زکزاکی هستیم. ایشان با گلوله در بدن و در زندان و عدم امکانات مواجه اند، اما دست از آرمان‌های خود بر نمی‌دارند. اگر ایشان در برابر دولت کرنش کنند، قطعاً وضعشان تغییر می‌کند ولی ایستادگی کرده اند. وضعیت اقتصادی طلاب نسبت به دیگر اقشار جامعه بسیار پایین است اما ما در هر وضعیتی هستیم هیچ گاه به مجاهدت شیخ زکزاکی نمی رسیم.

شیخ زکزاکی در آفریقا تحول ایجاد کرده است

پناهیان در ادامه گفت: من از فرزندان شیخ تقاضا می‌کنم که جزئیات زندگی این عزیز را بنویسند و منتشر کنند. من سال‌ها قبل ۸ کشور آفریقایی را دیده ام و تحولی که ایشان در آنجا ایجاد کرده خیلی مجاهدت و معنویت می‌خواهد.

وی گفت: تاریخ این مملکت مشحون از احترام به علما بوده است و زمینه‌های بسیاری برای فعالیت‌های علما در ایران وجود دارد اما طلبه آفریقایی در این قاره چه امکانی دارد؟ هیچ. زکزاکی در آفریقا تحول ایجاد کرده است و نیجریه با آن منابع اش می‌تواند بزرگترین کشور جهان اسلام باشد. دشمنان می‌دانند که اگر ایشان را آزاد بگذارند موجب بیداری کل کشورهای آفریقایی می‌شود.

وی در پایان سخنان خود گفت: بزرگترین بودجه‌ها از اروپا برای مسیحی کردن آفریقا در نظر گرفته شده است و فعالیت ایشان در این شرایط بروز و ظهور داشته است. ما از دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم در این زمینه فعال شوند وگرنه به ملت ایران خیانت کرده اند. باید این نماد مظلومیت و مجاهدت یعنی شیخ زکزاکی را به جهان معرفی کنیم. حوزه علمیه تحت تأثیر این عالم عارف غریب و مجاهد و مظلوم باید تحولی در خود ببیند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: