بشار الاسد بر مبارزه دولت سوریه با تروریسم تاکید کرد

کدخبر: 2343359

بشار الاسد در دیدار دستیار ارشد وزیر خارجه ایران گفت:سوریه با وجود همه مشکلاتی که حامیان تروریسم ایجاد می کنند، بر مبارزه با تروریسم و گسترش حاکمیت دولت بر سراسر سرزمین سوریه تاکید دارد.

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی امروز (سه شنبه) ۱۰ دی ماه ۹۸ در دمشق با بشار الاسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت رایزنی و مشورت دو کشور در خصوص تحولات سوریه و منطقه، چشم انداز کار کمیته قانون اساسی و دور سوم آن، تحولات ادلب و شرق فرات را با بشار اسد رئیس جمهور سوریه مورد بحث و گفتگو قرار داد.

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر سیاسی و نظامی سوریه، تداوم حمایت های کشورمان را از این کشور مورد تاکید قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در روند آستانه در ادامه مباحث مطرح شده در چهاردهمین اجلاس آستانه را با رئیس جمهور سوریه مورد بحث و بررسی قرار داد.

بشار الاسد نیز در این دیدار با اشاره به هماهنگی های دو کشور اظهار داشت: جمهوری عربی سوریه با وجود همه مشکلاتی که حامیان تروریسم ایجاد می کنند، بر مبارزه با تروریسم و بر گسترش حاکمیت دولت بر سراسر سرزمین سوریه تاکید دارد.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه و برخی دیگر از مقامات بلند پایه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار علاوه بر تحولات سوریه و به ویژه کمیته قانون اساسی این کشور، تحولات منطقه و به خصوص آخرین وضعیت جاری در لیبی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف در پایان بر اهمیت روابط راهبردی دو کشور و ضرورت تداوم تبادل نظر و مشورت های دائمی در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی تأکید کردند.

روز گذشته نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سفر به مسکو با «سرگئی لاوروف» همتای روسیه‌ای خود و یکی از ضامنان روند آستانه درباره تحولات سوریه و به ویژه اوضاع ادلب گفتگو کرد.

ظریف در نشست خبری مشترک با لاوروف با بیان اینکه وضعیت ادلب بسیار شکننده است، تصریح کرد: لازم است همکاری‌ها در زمینه آرامش در ادلب و پایان دادن به حضور تروریست‌ها در ادلب ادامه یابد و ما در این زمینه با روسیه و ترکیه همکاری می‌کنیم.

«خبرگزاریی فارس»

ارسال نظر: