درگیری‌های خونین در دارفور سودان

کدخبر: 2343342

منابع سودانی از وقوع درگیری خونین در منطقه دارفور واقع در غرب این کشور و اعزام نیرو برای کنترل اوضاع خبر دادند.

درگیری‌های قبیله‌ای در شهر الجنینه در دافور واقع در غرب سودان منجر به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر شد.

روز دوشنبه (دیروز) کمیته امنیت ایالت دارفور غربی گزارش داد که در حوادث شهر الجنینه پنج نفر کشته و شش نفر نیز زخمی شدند.

این حادثه یکشنبه شب پس از آن آغاز شد که مشاجره بین دو نفر به قتل یکی از آن‌ها با ضربات چاقو، منجر شد و به دنبال آن شماری از اعضای خانواده و خویشاوندان مقتول تجمع کرده و اقدام به تیراندازی گسترده کردند.

کمیته امنیت ایالت دارفور غربی از شهروندان برای تقویت امنیت و ثبات و کمک به دستگاه‌های پلیس و قضایی درخواست کرد و در عین حال هشدار داد که برای برخورد با مخلان امنیت و متجاوزان به اموال عمومی و خصوصی مردم، اقدامات قانونی قاطع اتخاذ خواهند کرد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، کمیته پزشکان سودان نیز اعلام کرد که تنها بیمارستان منطقه مذکور به طور کل بسته شده و تعداد زخمی‌ها به طور دقیق شمارش نشده است.

از سوی دیگر شورای حاکمیتی سودان از اعزام نیرو به ایالت دارفور غربی برای کنترل اوضاع خبر داد و گفت که مذاکرات صلح با گروه‌های مسلح این منطقه به مدت ۲۴ ساعت به تعلیق درآمده و علاوه بر آن کمیته حقیقت‌یاب برای شناسایی عاملان این درگیری و ارجاع آن‌ها به دادگاه تشکیل شده است.

همچنین به دنبال این درگیری‌ها، گروه مسلح موسوم به «الجبهة الثوریة» از تعلیق مذاکرات با دولت سودان در خصوص دارفور خبر داد.

دولت سودان روز شنبه(دیروز) با گروه‌های مسلح پیش‌نویس توافقنامه‌ای درباره منطقه دارفور را امضا کرد که مشارکت این گروه‌ها در ساختار دولت انتقالی را تضمین می‌کند.

منطقه دارفور از سال ۲۰۰۳ شاهد درگیری مسلحانه بین نیروهای دولتی و گروه‌های شورشی است که بر اساس گزارش سازمان ملل تا کنون به کشته شدن ۳۰۰ هزار نفر و آوارگی حدود ۲.۵ میلیون نفر منجر شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: