مسکن ملی نمی‌تواند تامین‌کننده مسکن اقشار کم‌درآمد باشد

کدخبر: 2343303

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن نمی‌تواند تامین‌کننده مسکن اقشار کم‌درآمد باشد، گفت: یک کارگر چگونه می‌تواند اقساط ماهانه یک‌میلیون و هفتصد هزار تومان را پرداخت کند؟

مهدی وکیل پور دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی در مورد طرح اقدام ملی مسکن و معایب آن، اظهار داشت: این طرح به هیچ وجه نمی‌تواند کمکی در جهت خانه‌دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد کند.

وی افزود: در این طرح یک کارگر با حداقل دست مزد یک‌میلیون و پانصدهزار تومانی چگونه می‌تواند اقساط ماهانه یک میلیون و هفتصد هزار تومان را پرداخت کند و حداقل 30درصد از ارزش خانه را باید در بانک به عنوان آورده سپرده‌گذاری کند.

وکیل پور در ادامه با اشاره اینکه این طرح صرفاً برای خانواده‌های متوسط به بالا در نظر گرفته شده و نمی‌تواند تامین‌کننده مسکن اقشار کم‌درآمد باشد،‌گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل مسکن مهر اقدام نماید و تا تحویل آخرین خانه به متقاضی آن به هیچ طرحی دست نزند؛ چون خانه‌های در نظر گرفته شده در طرح اقدام ملی مسکن تا 3 الی 4 سال آینده تحویل متقاضی آن نخواهد شد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه نیاز کشور به مسکن سالانه حدود 2 میلیون واحد مسکونی است، گفت : در طرح اقدام ملی مسکن به تولید 400 هزار واحد مسکونی اشاره دارد و این در حالیست که نیاز واقعی به مسکن سالانه چیزی حدود 2 میلیون واحد مسکونی خواهد بود و در نتیجه این طرح به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی نیاز واقعی کشور به مسکن باشد.

وکیل‌پور تاکید کرد: طرح اقدام ملی مسکن یک کپی ناقص از مسکن مهر بوده و این در حالیست که در مسکن مهر متقاضی باید بین 200 تا 300 هزار تومان اقساط پرداخت کنند؛ پس دولت برای جبران کم‌کاری خود در حوزه مسکن بهتر است به تکمیل مسکن مهر بپردازد و از ایجاد سرآب مسکن برای مردم جلوگیری کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: