برج ۳۰ طبقه در باغ ۶ هزار متری فرشته/ تخریب باغات تهران ادامه دارد

کدخبر: 2343291

در شرایطی که مصوبه ویرانگر برج باغ پس از بیش از یک دهه تخریب سازمان یافته باغات تهران لغو گردید و در شرایطی که شهر تهران در دود ابدی فرو رفته هنوز هم شهر از دست برج سازانی که شهر را ویران کرده اند نجات پیدا نکرده است.

نسیم آنلاین : در شرایطی که مصوبه ویرانگر برج باغ پس از بیش از یک دهه تخریب سازمان یافته باغات تهران لغو گردید و در شرایطی که شهر تهران در دود ابدی فرو رفته هنوز هم شهر از دست برج سازانی که شهر را ویران کرده اند نجات پیدا نکرده است.

باور کردنی نیست که باغی که طبق گزارش بازدید مورخ 9/1/90 شهرداری تهران دارای 52 اصله درخت چنار با قطر بُن 140 تا 247 سانتی متر (کهنسال) ، 5 اصله درخت نارون درخت و حدود 100 اصله درخت دیگر بوده نیز قربانی مطامع برج سازان و شهرداران شهرفروش شده است.

این باغ بزرگ که در محدوده خیابان های فرشته و شریفی منش قرار گرفته اینک در آستانه گودبرداری برای ساخت برجی 30 طبقه قرار دارد. برجی که در آسمان دود گرفته تهران در ویرانه باغی زیبا بالا می رود تا آخرین رمق های شهر از نفس افتاده تهران نیز از بین برود. تصاویر هوایی به خوبی تلخی آنچه رخ داده را نشان می دهد.

تیرماه 1389 - محدوه باغ پر از درخت بوده است (محدوده قرمز)

تیرماه 1390 - بخش زیادی از درختان باغ قطع شده اند (محدوده قرمز)

موقعیت باغ 6000 متری تخریب شده در منطقه الهیه (محدوده قرمز رنگ)​

مهرماه 1398 - شروع گودبرداری در باغ تخریب شده (محدوده قرمز رنگ)

شروع احداث برج 30 طبقه در اردیبهشت 1398

اخیرا یکی از فعالان حوزه شهری در گفتگویی با پایگاه خبری نظرآنلاین از شروع گودبرداری در این باغ خبر داده بود:

«متاسفانه هنوز اخباری از شروع به ساخت و ساز در باغات تهران بر مبنای مجوزهایی که در سال‌های گذشته از شهرداری تهران گرفته شده شنیده می‌شود که با توجه به وضعیت بحرانی شهر تهران به هیچ عنوان پذیرفته نیست. به عنوان مثال بر طبق یکی از مصوبات کمیسیون ماده ۵ به تاریخ ۱۱/۷/۹۰ در باغی به مساحت ۶ هزار متر مربع در خیابان فرشته خیابان شریفی‌منش اجازه ساخت برجی ۲۵ طبقه داده شده که اخیراً عملیات ساختمانی آن آغاز شده است. انتظار می‌رود شهرداری با ابطال پروانۀ صادره در این خصوص مانع تخریب این باغ ارزشمند شود . »

باید منتظر بود و دید که دستگاه قضائی و دیگر مسولانی که این روزها به دنبال مقصر آلودگی هوا می گردند و از تخلیه شهر به دلیل غیرقابل سکونت بودن آن سخن می گویند چه عکس العملی در برابر ساخت این برج 30 طبقه و تخریب این باغ نشان خواهند داد؟؟ آیا دستگاه قضائی و دادستان تهران همچنان قطع درختان را علی رغم صراحت ماده 686 قانون مجازات اسلامی جرم نمی دانند و در برابر این بزهکاری سکوت خواهند کرد؟

ارسال نظر: