رئیس کمیته هسته‌ای مجلس:گام پنجم تعهدات برجام را برمی‌داریم

کدخبر: 2343247

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: باتوجه به اینکه اروپا اقدام خاص وموثری در راستای حفظ برجام انجام نداده است، گام پنجم تعهدات برجامی عملیاتی می‌شود.

محمد ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گام‌های چندگانه ایران برای کاهش تعهدات برجامی، اظهار داشت: ایران تاکنون 4 گام در راستای کاهش تعهدات برجامی را عملیاتی کرده است که در صورت اینکه طرف‌های اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکنند، ایران گام پنجم را نیز برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه ایران کاهش تعهدات برجامی را بر اساس مواد 26 و 36 برجام انجام می‌دهد، افزود:طبق این مفاد زمانی که تعهدات دو طرف متناسب و متوازن نباشد یکی از طرفین می‌تواند تعهدات خود را کاهش دهد تا متوازن و متناسب شوند.

رضایی در همین راستا ادامه داد: اروپایی‌ها اقدام خاص و موثری در راستای حفظ برجام انجام نداده است و احتمالا گام پنجم تعهدات برجامی عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم خمین در مجلس یادآور شد:کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای بعد نظارتی مجلس طی چند ماه گذشته بازدیدهایی از مراکز هسته‌ای به منظور بررسی روند کاهش تعهدات برجامی داشته است که که در صورت برداشته شدن گام پنجم به منظور در جریان قرار گرفتن کاهش تعهدات در این گام نیز از تاسیسات هسته‌ای بازدید خواهیم کرد و و گزارش آن را در اختیار نمایندگان قرار می‌دهیم.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: