«نسیم آنلاین» بررسی می‌کند

«بنیاد تعاون بسیج» ۴ طبقه از «پردیس آزادی» را اجاره می‌دهد؛ سینما یا بوتیک لباس؛ مسئله این است!

کدخبر: 2343222

اما به تازگی خبرهایی در ارتباط با احتمال آغاز فعالیت اقتصادی در این پردیس سینمایی به گوش می‌رسد؛ خبرهایی در ارتباط با اینکه احتمال دارد ۴ طبقه از این پردیس بزرگ در اختیار صنوف مختلف قرار بگیرد تا از آن برای استفاده‌هایی همچون مغازه طلافروشی، بوتیک لباس و همچنین فروش لوازم آرایشی استفاده شود.

نسیم آنلاین : پردیس‌ سینمای آزادی سال‌هاست که از جمله مهمترین و بزرگترین سینماهای کشور به شمار می‌آید؛ در واقع اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم تا قبل از راه‌اندازی پردیس سینمایی کورش و چند پردیس پرفروش دیگر از جمله پردیس سینما هویزه مشهد، در عمل سینما آزادی پرفروش‌ترین سینمای کشور بود. اهمیت سینما آزادی برای تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان آثار سینمای تا آنجا بود که وقتی حرفی از عدم پخش یک اثر در سینماهای حوزه هنری مطرح می‌شد؛ بیشترین نگرانی صاحبان آثار از حذف نمایش اثرشان در پردیس سینمای آزادی به عنوان پرفروش‌ترین سنیمای کشور بود.

البته با رشد نجومی و قارچ‌گونه مال‌سازی در کشور و ایجاد سینماهایی که در کنار آن‌ها، مراکز خرید و شهربازی و سایر امکانات تفریحی هم وجود داشت، در عمل پردیس سینما آزادی به مرحله دوم فروش رفت. اما باز هم موقعیت استراتژیک، سابقه و البته فعالیت مستمر این سینما باعث شد تا سینما آزادی همچنین در زمره مهمترین سینماهای فعال در سطح کشور باقی بماند. سینمایی که تا اینجا ترجیح داده همه تمرکزش را بر فعالیت فرهنگی و هنری قرار دهد و بنایی برای ورود به فعالیت‌های تجاری نداشته است.

اما به تازگی خبرهایی در ارتباط با احتمال آغاز فعالیت اقتصادی در این پردیس سینمایی به گوش می‌رسد؛ خبرهایی در ارتباط با اینکه احتمال دارد ۴ طبقه از این پردیس بزرگ که در ده سال گذشته رها شده بود در اختیار صنوف مختلف قرار بگیرد تا از آن برای استفاده‌هایی همچون مغازه طلافروشی، بوتیک لباس و همچنین فروش لوازم آرایشی استفاده شود. اتفاقی که نه با ماهیت فرهنگی و هنری این پردیس تناسبی دارد و نه انتظاری است که بتوان از سینمای متعلق به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی داشت.

با پیگیری‌های خبرنگار « نسیم آنلاین » در ارتباط با ماجرای فعالیت صنوف تجاری در ۴ طبقه از پردیس سینما آزادی اطلاعات جالب توجهی در ارتباط با ابعاد مختلف این ماجرا حاصل شد. بر این اساس، گویا این ۴ طبقه از ساختمان پردیس آزادی در تملک یکی از هلدینگ‌های اقتصادی وابسته به بنیاد تعاون بسیج است که از همان ابتدای بازسازی سینما آزادی، به این مجموعه اقتصادی واگذار شده است.

براساس شنیده‌ها در دوره جدید مدیریت پردیس سینما آزادی، هیات مدیره پردیس آزادی تصمیم داشته تا با خریداری این ۴ طبقه از آن مجموعه اقتصادی، ظرفیت این طبقات را نیز به ناوگان اکران و فعالیت‌های فرهنگی و هنری مجموعه پردیس آزادی ملحق کند تا ظرفیت‌های این پردیس سینمایی در زمینه اکران آثار سینمایی افزایش پیدا کند.

در این زمینه توافق اولیه‌ای نیز میان دو طرف حاصل می‌شود اما با برخی از تغییر و تحولات سازمانی در نهاد مالک این ۴طبقه، شرایط دستخوش تغییر می‌شود و حالا براساس تازه‌ترین اطلاعات رسیده گویا مالک این ۴ طبقه قصد دارد تا واحدهای آن را به صنوف مختلف از جمله لباس فروشی، لوازم آرایشی و طلا و جواهر اجاره دهد!

گذشته از اینکه مشخص نیست چرا این ۴ طبقه که هزینه خریداری آن از بیت‌المال صرف شده، در طی سال‌های متمادی از سوی مالکان آن بلااستفاده مانده، مسئله مهم نگاه سرمایه‌محوری است که به فعالیت‌های این مجموعه فرهنگی وهنری شده است. مجموعه‌ای در قلب شهر تهران که می‌تواند برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری متعددی مورد استفاده قرار بگیرد و که فقط یکی از کاربردهای آن افزایش تعداد سالن‌های سینما در پردیس آزادی است؛ آن هم در شرایطی که مسئله نبود تعداد سالن پخش فیلم یکی از بحران‌های همیشگی سینمای ایران بوده است؛ در این شرایط تبدیل این بخش به محلی برای فعالیت‌های تجاری غیرفرهنگی، تصمیمی اشتباه و ضدفرهنگ است.

« نسیم آنلاین » آمادگی خود را برای انتشار نظرات و جواب‌های احتمالی مالک این 4 طبقه از پردیس سینما آزادی در ارتباط با اتفاقات اخیر اعلام می‌کند.

ارسال نظر: