اسامی موافقین و مخالفین احتمالی CFT

آزمون CFT برای مجمع تشخیص

کدخبر: 2343135

مجمع اکنون ۴۶ عضو ثابت دارد و در موضوع CFT حضور و رأی وزیر امور خارجه و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اضافه می‌گردد که مجموعا ۴۸ نفر می‌گردد. CFT برای تصویب شدن در صحن مجمع مطابق آیین‌نامه نیازمند دو سوم آراء حاضرین است فلذا با فرض حضور حداکثری اعضا در صورت مخالفت تنها ۱۷ عضو، این لایحه استعماری در مجمع رد می‌شود.

نسیم آنلاین ؛ امید نیکو: پس از پایان مهلت قانونی مجمع تشخیص برای اعمال نظر درباره کنوانسیون پالرمو و محکم شدن نظر شورای نگهبان درباره رد آن کنوانسیون، اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی کنوانسیون CFT است. مجمع مطابق آیین‌نامه خود برای بررسی لایحه CFT حداکثر تا ۳ بهمن ماه سال جاری فرصت دارد وگرنه مطابق روندی که برای پالرمو رخ داد این لایحه نیز مختومه شده و نظر شورای نگهبان درباب رد آن محکم خواهد گشت. احتمالا بر همین اساس است که اتاق عملیات روانی غرب گرایان، چند وقتی است تمامی رسانه‌های زنجیره‌ای و سیاسیون وابسته به جریان غیرانقلابی را پای کار آورده تا به طریقی بر نظر مجمع درباره این لایحه اثر بگذارند.

در این بین بررسی نظرات اعضای مجمع درباب پیوستن به CFT از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتوان مطابق آن مطالبه‌گری صحیحی نسبت به لزوم تصمیم‌گیری انقلابی در مجمع را خواستار شد. مجمع اکنون ۴۶ عضو ثابت دارد و در موضوع CFT حضور و رأی وزیر امور خارجه و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز اضافه می‌گردد که مجموعا ۴۸ نفر می‌گردد. CFT برای تصویب شدن در صحن مجمع مطابق آیین‌نامه نیازمند دو سوم آراء حاضرین است فلذا با فرض حضور حداکثری اعضا در صورت مخالفت تنها ۱۷ عضو، این لایحه استعماری در مجمع رد می‌شود.

موافقین قطعی یا احتمالی:

۱- حسن روحانی

۲- محمد جواد ظریف

۳- علی لاریجانی

۴- علی شمخانی

۵- مجید انصاری

۶- محمدرضا عارف

۷- سید محمد صدر

۸- محمدرضا باهنر

۹- علی اکبر ناطق نوری

۱۰- علی اکبر ولایتی

۱۱- حسن صانعی

۱۲- ابراهیم امینی

۱۳- غلامرضا آقازاده

۱۴- محمد فروزنده

مخالفین قطعی یا احتمالی:

۱- سعید جلیلی

۲- پرویز داوودی

۳- آیت‌الله رئیسی

۴- قربانعلی دری نجف‌آبادی

۵- سرلشگر باقری

۶- آیت‌الله مدرسی یزدی

۷- آیت‌الله شب‌زنده‌دار

۸- مجتبی ذوالنوری

۹- محمود محمدی عراقی

۱۰- آیت‌الله جنتی

۱۱- آیت‌الله موحدی

۱۲- احمد وحیدی

۱۳- آیت‌الله شبستری

۱۴- غلامحسین محسنی اژه‌ای

۱۵- مصطفی میرسلیم

۱۶- محمدحسین صفارهرندی

۱۷- احمد توکلی

۱۸- غلامرضا مصباحی مقدم

۱۹- آیت‌الله یزدی

۲۰- آیت‌الله اعرافی

۲۱- محسن رضایی

۲۲- حسین مظفر

مذبذبین و آراء نامشخص:

۱- محمود احمدی نژاد

۲- محمد باقر قالیباف

۳- آیت الله آملی لاریجانی

۴- سرلشگر فیروزآبادی

۵- غلامعلی حداد عادل

۶- سیدمرتضی نبوی

۷- سیدمحمد میرمحمدی

۸- صادق واعظ زاده

۹- حسین محمدی

۱۰- علی آقامحمدی

۱۱- محمدجواد ایروانی

۱۲- داوود دانش جعفری

با توجه به ترکیب فوق آشکار است که:

اولاً جریان انقلابی با مطالبه حضور حداکثری مخالفین CFT در جلسات پیش روی مجمع خصوصا فقهای معزز شورای نگهبان باید زمینه را برای افزایش آراء مخالفین CFT فراهم نماید. جوانان انقلابی با روشنگری با پرسشگری پیرامون سکوت یا مواضع مذبذبانه برخی اعضا می‌توانند آنان را وادار کنند که موضع خود پیرامون تحمیل این لایحه استعماری به نظام را آشکار سازند.

ثانیاً خطر اصلی، تلاش برخی ظاهرالصلاح‌ها برای استفاده مجدد حقه همیشگی‌شان با طرح بحث «خدعه پذیرش منوط به حق شرط و تحفظ» است. حزب‌اللهی‌ها می‌توانند به اعضای مجمع تجربه برجام را یادآوری کنند و متذکر شوند حق تحفظ خصوصا در مواردی نظیر تعیین مصادیق تروریسم و بسیاری از موارد دیگر دروغی بیش نیست تا آنان تسلیم این خام‌اندیشی‌ها نشوند.

ثالثاً اگر اعضای مجمع تشخیص تاب دوام‌آوری مقابل هجمه‌های دولتی‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای را ندارند بهتر است اجازه دهند فرصت مجمع برای بررسی CFT همانند پالرمو، بدون تصمیم‌گیری به انتهای دوره قانونی خود برسد تا خود به خود نظر شورای نگهبان حاکم شود.

رابعاً مطابق ابلاغیه رهبر معظم انقلاب، مجمع بایستی برای مصوبات خود دوره زمانی تعیین کند و اگر مجمع تن به پذیرش CFT دهد، قطعا پس از پایان دوره زمانی مصلحتی، خروج ایران مستوجب هزینه‌های سیاسی بین‌المللی خواهد بود.

خامساً برخلاف غوغاسالاری‌ها، در آخرین بیانیه FATF، این نهاد از ایران بابت ۷ مسأله ایراد گرفته که پالرمو و CFT تنها یکی از این موارد است و برخلاف ادعای دولتی‌ها با تصویب این دو کنوانسیون تغییری در وضعیت ایران در FATF حاصل نشده و تنها اطلاعات اقتصادی کشور در شرایط جنگ اقتصادی در اختیار دشمن قرار می‌گیرد. از جمله موارد خواسته شده از ایران توسط FATF: حذف استثناء گروه‌های آزادی‌بخش از مصداق تروریسم، التزام به قطعنامه‌های شورای امنیت درباب تعریف تروریسم و التزام به گزارش معاملات مشکوک (STR) می‌باشد. آشکار است که این شروط به معنای شناخت گروه‌های محور مقاومت به‌عنوان تروریست، پذیرش خودتحریمی با الزامی شدن اجرای تصمیم کشورهای استکباری در شورای امنیت و نهایتا ارائه ریز تراکنش های مالی کشور به دست تحریم‌کنندگان است! فلذا تقلیل خواسته‌های FATF به پالرمو و CFT تنها نقشه غرب گرایان داخلی برای تحمیل گام‌به‌گام این سهم مهلک است.

ارسال نظر: