ایجاد سامانه یکپارچه اطلاعات کلیه دانشجویان کشور

کدخبر: 2343052

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت از پیشنهاد ایجاد سامانه واحد برای دسترسی برخط به همه اطلاعات آموزشی پذیرفته شدگان و دانشجویان همه دانشگاه های کشور خبر داد.

دکتر حمید اکبری درباره تصمیم کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی گفت: پیشنهاد شده است یک سامانه واحد برای دسترسی برخط به همه اطلاعات آموزشی پذیرفته شدگان جدید و دانشجویان شاغل به تحصیل در کلیه مقاطع و دانشگاه های کشور دسترسی فراهم شود.

وی افزود: در روند فعلی کلیه اسامی پذیرفته شدگان از طریق سازمان سنجش به دانشگاه ها اعلام می شود و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز اطلاعات را به صورت جداگانه از سازمان سنجش کشور دریافت می‌کند. در صورت ایجاد سامانه یکپارچه تعداد دانشجویان ثبت نام شده در کلیه دانشگاه ها اعم از دولتی و غیر دولتی بلافاصله قابل مشاهده و دسترسی برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: در این سامانه یکپارچه به طور شفاف و به صورت لحظه ای وضعیت کلیه پذیرفته شدگان، دانشجویان و فارغ التحصیلان قابل رویت خواهد بود. بنابراین با وجود چنین سامانه ای از بروز هرگونه اشتباه و تخلف جلوگیری خواهد شد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: