ترکیه معارضان سوری را در لیبی مستقر می‌کند

کدخبر: 2342999

به گفته منابع مطلع ترکیه می‌خواهد از عناصر مسلح تحت حمایت خود در سوریه، برای پشتیبانی ازدولت وفاق ملی لیبی استفاده کند.

ترکیه گروه‌های تروریستی و معارض سوری را در لیبی مستقر می‌کند.

این وبگاه به نقل از منابع خود نوشت: «شورشیان (تروریست‌های) سوری تحت حمایت ترکیه برای مبارزه با نیروهای ارتش ملی لیبی به سرکردگی خلیفه حفتر، در لیبی مستقر می‌شوند».

یک منبع معارض سوری نیز به این پایگاه خبری گفت آنکارا اخیرا با گروه‌های شورشی متعددی در سوریه که متحد ترکیه هستند، درباره اعزام آنها به لیبی تماس برقرار کرده است.

میدل‌ایست آی همچنین به نقل از یک منبع ترکیه‌ای نوشت: «جوخه سلطان‌مراد، که یک گروه مسلح شامل ترکمن‌های سوری است، از جمله گروه‌هایی است که به [این کشور] در شمال آفریقا اعزام می‌شود».

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز ۲۷ نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان مواجه شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر این دولت از خبر داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز تا کنون چند بار بر آمادگی کشورش برای اعزام نظامی به لیبی تاکید کرده و گفته هر زمان دولت طرابلس بخواهد، آنکارا به آنها کمک نظامی می‌کند. روز گذشته نیز دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» رسما از دولت ترکیه خواست از این کشور پشتیبانی نظامی کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: