تصویب بودجه با تهدید به استعفا

کدخبر: 2342993

دولت در این حدودا دوسال باقی مانده بجای پاسخگویی و اصلاح رفتار خود بخاطر خرابی ها و مشکلات به بار آمده به دلیل مماشات مجلس و نهادهای نظارتی امروز طلبکار شده و گویا کشور را گروگان گرفته تا طرح های خود را با تهدید و فشار پیش ببرد.

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: دولت روحانی پس از شش سال با اختیارات بی سابقه و گسترده در حوزه سیاست خارجی و مذاکرات و در داخل از برداشت های وسیع از صندوق توسعه ملی و اختیارات خاص تصمیم گیری در حوزه اقتصادی کشور را به رکود و تورم بی سابقه رسانده‌ است. مفبا شکستتضاحه برجام به عنوان دستاورد مذاکرات دولت بجای تصحیح رفتار گذشته و عذرخواهی از مردم، اقدام به فشار و تهدید برای باج خواهی کرده است.

دولت حسن روحانی که به واسطه مماشات نمایندگان وکیل الدوله و همراهی بی نظیر علی لاریجانی وزرای بی کفایتش از تیغ استیضاح در امان مانده اند و خودش نیز طبیعتا با این وضعیت مجلس از استیضاح و عدم کفایت دورمانده حالا مجلس را تهدید می کند که اگر کلیات بودجه تصویب نشود، استعفا می دهم.

حجت السلام پژمانفر در گفتگو با رجانیوز پرده از این ماجرا برمی دارد و می گوید: آقای نوبخت در جلسه اعلام کرد ژاپنی‌ها از ما دعوت کرده‌اند که شما پای میز مذاکره بیایید و حتی گفته اند ما می‌توانیم بالاتر از تحریم ها را برای شما برداریم. آقای نوبخت میگفت حالا اگر 95 درصد این وعده دروغ باشد، احتمال 5درصد این تحریم ها را می شود برداشت. 5درصد هم نشد دو درصد یا یک درصد احتمال دارد تحریم از بین برود! ژاپن هم گفته است که در این خصوص مشارکت میکنیم

این نماینده مجلس سپس از تهدید به استعفای دولت اینگونه خبر داد و گفت: نوبخت به نمایندگان گفت اگر آقای روحانی در نماز جمعه و خانه این حرف را نزند و در خانه بنشیند و یک کلیپ درست کند و بگوید: مردم! یک راه دیگری وجود داشت که نگذاشتند من این راه را بروم! آن موقع ببینید چه مشکلاتی پیش می‌آید.

پژمانفر در پاسخ به اینکه «آیا این حرف یعنی تهدید نمایندگان مجلس؟» گفت: بله دیگر. در واقع تهدید به استعفا است.

هرچند نوبخت در توییتی این ادعا را تکذیب کرده و نوشت:

‏در همین راستا دروغی چون «تهدید به استعفای رییس جمهور برای تصویب کلیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق»! را نیز منتشر کرده‌اند که فراتر از کذب و مضحک بودنش، اهانتی آشکار به همکاران خودشان در مجلس است. آیا نمایندگان محترم مجلس چنین راحت مرعوب تهدیدهای تخیلی می‍شوند؟!

طلبکار شدن و در مقام مدعی ایستادن روحانی، در حالی است که بودجه سال 99 به گونه ای تنظیم شده است که اولا قیمت گازوئیل تا دو برابر افزایش می‌یابد که حتما بر افزایش تورم و نارضایتی ها دامن خواهد زد دوما براساس فروش نفت بالای یک میلیون بشکه تنظیم شده در حالی که امروز در شرایط تحریمی حدود 300 هزار بشکه در روز فروش داریم که خروجی آن فشار برای مذاکره با آمریکا برای برداشتن تحریم هاست سوما با افزایش بی سابقه عدد فروش اموال دولتی به 50 هزار میلیارد تومان چوب حراج به اموال عمومی خواهد زد که فاجعه ای به مراتب سنگین تر از اتفاقات سال 98 در ماجرای خصوصی سازی ها در پی خواهد داشت.

نهایتا دولت در این حدود دوسال باقی مانده بجای پاسخگویی و اصلاح رفتار خود بخاطر خرابی ها و مشکلات به بار آمده به دلیل مماشات مجلس و نهادهای نظارتی امروز طلبکار شده و گویا کشور را گروگان گرفته تا طرح های خود را با تهدید و فشار پیش ببرد.

ارسال نظر: