توضیحات روابط عمومی پالایش و پخش درباره آمارهای وزیر نفت

کدخبر: 2342942

روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در پاسخ به گزارش این خبرگزاری با عنوان «وقتی وزارت نفت آمارهای زنگنه درباره پیشرفت پالایشگاه‌ ستاره خلیج فارس را تکذیب می‌کند» توضیحاتی ارائه داده است.

روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پاسخ به گزارش این خبرگزاری با عنوان "وقتی وزارت نفت آمارهای زنگنه درباره پیشرفت پالایشگاه‌ ستاره خلیج فارس را تکذیب می‌کند" توضیحاتی ارائه داده که متن کامل آن به شرح زیر است:

«به استحضار می‌رساند که طرح احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس مشتمل بر سه پروژه مجزا بوده که شامل احداث پالایشگاه، احداث خط لوله انتقال خوراک عسلویه به بندرعباس و احداث آبگیر می‌شود.

همان‌طور که در متن نامه مهندس زنگنه (پیوست خبر فارس) نیز مشخص است، ایشان پیشرفت کلی طرح را 69 اعلام کرده‌اند که میزان پیشرفت هر یک از پروژه‌های یاد شده به تفکیک شامل خط لوله انتقال خوراک از عسلویه به بندرعباس بیش از 99 درصد پیشرفت، پروژه احداث آبگیر 93 درصد پیشرفت و پروژه ساخت و نصب پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارای 31 درصد پیشرفت بوده است.

لازم به ذکر است که پروژه خط لوله که وظیفه انتقال خوراک از عسلویه به بندرعباس را بر عهده دارد حدود 11 درصد از کل بودجه را به خود اختصاص داده که اگر همان میزان بودجه برای ساخت واحدهای فرآیندی پالایشگاه هزینه میشد، ممکن بود فاز نخست این پالایشگاه همان سال 90 (موعد مقرر) و قبل از شدت تحریم‌ها به بهره‌برداری برسد».

نکته جالب اینکه در تاریخ 12 اردیبهشت 96 روابط عمومی وزارت نفت (شانا) در قالب گزارشی با عنوان «واقعیت‌های پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس» جزئیات پیشرفت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در ابتدا و انتهای دولت یازدهم منتشر کرده بود. در بخشی از این گزارش اطلاعاتی درباره میزان پیشرفت سه پروژه مجزا احداث پالایشگاه، احداث خط لوله انتقال خوراک عسلویه به بندرعباس و احداث آبگیر داده شده است که اطلاعات نامه روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش اختلافات قابل توجهی با گزارش شانا دارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: