۳ برابر شدن واردات گوشی

کدخبر: 2342908

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در هفت ماهه نخست امسال، تعداد گوشی همراه مسافری و وارداتی ثبت شده در سامانه همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر کدام نزدیک به سه برابر شده است.

طبق این آمار در هفت ماهه نخست امسال سه میلیون و ۱۹۵ هزار و ۲۰۰ فقره گوشی همراه مسافری در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۰۰ فقره گوشی همراه ثبت شده در این سامانه در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۸ درصد افزایش داشته است‌.

همچنین در این مدت چهار میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۰۰ فقره گوشی همراه وارداتی در این سامانه ثبت شده که نسبت به یک میلیون و ۶۴۴ هزار فقره گوشی همراه وارداتی ثبت شده در این سامانه در مدت مشابه سال گذشته، ۱۸۲.۲ درصد افزایش داشته است.

طبق اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی مصرف کشور به صورت ماهانه چیزی حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه است؛ اما اخیرا رئیس این انجمن گفته بود که در حال حاضر شرکت‌های واردکننده با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تخصیص ارز و ثبت سفارش مواجه هستند و در صورت ادامه این روند به احتمال زیاد بازار شب عید متلاطم خواهد بود.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت در هفت ماهه اول امسال ۲۴۲ هزار و ۸۰۰ فقره گوشی همراه تولیدی در سامانه همتا ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۲ درصد افزایش داشته است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: