نوشیدن مایعات داغ در فصول سرد ممنوع

کدخبر: 2342860

نوشیدن چای داغ در فصل سرد، عادتی است که بدون توجه به عوارض خطرناک آن می‌تواند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد.

نوشیدن مایعات داغ مخصوصا چای، یک پیشنهاد دلچسب در فصل سرد است.

طبق تحقیقات علمی و بررسی آمار‌های گوناگون، افرادی که در فصل سرما به نوشیدن بیش از اندازه چای اقدام می‌کنند ۶۱ درصد بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های کلیوی قرار می‌گیرند.

کارشناسان معتقدند مصرف بیش از حد چای داغ در فصل زمستان باعث افزایش سلول‌های چربی در بدن، اختلالات کلیوی، فشار خون و قند خون بالا، استعمال دخانیات و کاهش فعالیت‌های ورزشی خواهد شد که در نهایت می‌تواند باعث نارسایی و آسیب به کلیه‌ها شود و همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر نفوذ انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها کاهش دهد.

نارسایی کلیوی بر اثر مصرف چای

مصرف بیش از اندازه چای داغ در فصل سرما می‌تواند کلیه‌های شما را نابود کرده و باعث نارسایی آن‌ها شوند. حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، ضعف بدن، اختلال در خواب، کاهش تمرکز، گرفتگی عضلات پا، تورم مچ پا، بروز احساس خارش و سوزش درسطح پوست بدن، درد قفسه سینه، نفس کوتاه، سریع و بالا رفتن فشارخون از علائم ابتلا به بیماری نارسایی کلیه هستند.

طبق آمار‌ در کشور انگلستان سالانه حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر بر اثر مصرف چای داغ در سرما جان خود را از دست می‌دهند. افرادی که در رژیم غذایی خود نوشیدن چای را در اولویت برنامه غذایی قرار می‌دهند، بیش از بقیه افراد دچار بیماری‌های کلیوی خواهند شد.

سوءهاضمه یکی از بیماری‌های رایج و شایع در افراد است که به دلیل عملکرد سیستم نامناسب دستگاه گوارش و معده ایجاد می‌شود و اگر فردی به صورت ناشتا یا بعد از خوردن وعده غذایی در فصل زمستان به نوشیدن چای داغ یا مواد کافئین دار اقدام کند، احتمال ریسک ابتلا به بیماری سوء هاضمه را در خود افزایش خواهد داد.

تاثیر چای داغ بر سلامت دندان‌ها

یکی دیگر از مضرات نوشیدن چای داغ در فصل سرما، خراب شدن دندان هایتان است. محققان معتقدند که مایعات داغ در فصل سرد با تأثیر بر روی دندان‌های سرد، ابتدا باعث ایجاد درز و ترک در دندان‌ها و سپس با رشد باکتری‌ها در داخل دندان‌ها موجب نابودی کامل دندان‌ها می‌شود.

نوشیدن چای داغ، ریسک ابتلا به سرطان‌ها را افزایش می‌دهد

نوشیدن چای داغ می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان ریه، سرطان کبد، سرطان معده و سرطان دستگاه گوارش را در افراد گسترش دهد.

در بعضی از مناطق خوردن چای یک رسم و سنت قدیمی است که افراد آن منطقه به هیچ وجه راضی به ترک آن نیستند.

طبق پژوهش های انجام شده در این مناطق، سرطان مری مخصوصا از نوع سنگفرشی آن روز به روز در حال افزایش است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: