تکذیب دروغ پردازی رویترز

کدخبر: 2342822

ادعای خبرگزاری انگلیسی رویترز درخصوص تعداد کشته‌شدگان حوادث آبان‌ماه در ایران، از سوی رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی تکذیب شد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز امروز گزارشی منتشر کرده و مدعی شده است که 1500 نفر در حوادث آبان‌ماه ایران کشته شده‌اند! این خبرگزاری که سابقه‌ درازی در تبدیل شدن به اتاق فرمان عملیات روانی انگلیس و آمریکا علیه ایران دارد و در مسائل مربوط به مذاکرات هسته‌ای و «کمپین فشار حداکثری» نیز بازوی اصلی رسانه‌ای آمریکاست، منابع خود را برای این خبرسازی، افرادی در وزارت کشور و مقامات امنیتی عنوان کرده و هیچ نامی از آنها به میان نیاورده است.

علیرضا ظریفیان‌یگانه رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی ضمن تکذیب این ادعا گفت: این نحو از خبر نوشتن و ادعا کردن اساساً کار خاصی ندارد؛ کافی است بر اساس یک برنامه از پیش تعیین‌شده عملیات روانی، یک سری ادعای واهی کنار هم چیده شود و وقتی از این رسانه درخواست منبع و سند شد، شما را به موجودات نامرئی ارجاع دهد که هیچ امکانی برای صحت‌سنجی آنها وجود ندارد؛ لذا ادعای خبرگزاری رویترز نه‌فقط از باب امنیتی و اطلاعاتی که از جنبه‌ خبری هم کاملاً فاقد ارزش، و لطمه‌‌ای شدید به اعتبار از پیش مخدوش‌شده این خبرگزاری است.

وی با بیان اینکه "این خبرسازی‌های جعلی و بدون مدرک اعتباری ندارد" افزود: حالا که رویترز نمی‌خواسته منبع یا سند یا حتی یک قرینه‌ کوچک ارائه کند، چرا به 1500 نفر کفایت کرده، مثلاً می‌توانست بگوید 20هزار نفر کشته‌اند؟

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی اظهار داشت: همان‌طور که در دستور رهبر معظم انقلاب آمده بود موضوع دلجویی از خانواده‌های کشته‌شدگان اخیر در سه گروه ادامه دارد و پس از جمع‌بندی کامل این مسئله اطلاع‌رسانی‌ها راجع به آن صورت خواهد گرفت.

وی گفت: یک تیم مسئول در زمینه رسیدگی به آسیب‌دیدگان حوادث اخیر از مدت‌ها پیش تشکیل شده و وظیفه دارد که تمام آسیب‌دیدگان را جزءبه‌جزء بررسی کند تا کاملاً مشخص شود که آن فرد در چه وضعیتی آسیب دیده است.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: