فتوای رهبر انقلاب درباره استفاده از وسیله نقلیه شخصی در هنگام آلودگی هوا

کدخبر: 2342812

به دنبال تشدید آلودگی هوا در کلان شهرها، سایت رسمی رهبر معظم انقلاب مطلبی را درباره حکم شرعی استفاده از خودرو شخصی در این زمان منتشر کرد.

چند روزیست با تشدید آلاینده‌ها، وضعیت هوا در کلان شهرها و به ویژه تهران با شرایط بحرانی روبرو شده و پایتخت نشینان روزهای پایان پاییز و آغاز فصل سرما را در حالی سپری کردند که آسمان خاکستری شده است.

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در این شرایط آب و هوایی مراجع تقلید چه حکم شرعی را برای استفاده از خودرو شخصی در نظر دارند. سایت رسمی رصد اخبار رهبر معظم انقلاب به این پرسش «رفت‌وآمد با وسایل نقلیه‌ شخصی و عدم استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی در زمان‌هایی که هوای شهر آلوده است چه حکمی دارد؟» پاسخ داده است:

در صورتی که وضعیت استثنایی و هوای شهر آلوده باشد به‌گونه‌ای که هر چه این وسایل به تعدادشان اضافه شود به آن آلودگی اضافه می‌شود و تنفس این هوا برای مردم به‌ ویژه افرادی که دچار بیماری‌های قلبی و تنفسی هستند ضرر قابل توجه داشته باشد، در این صورت اگر کسی سبب افزایش این آلودگی شود و ضرر معتنابه به مردم برساند، کار حرام مرتکب شده است. لذا اگر مسئولان اعلام کردند که مردم وسایل نقلیه‌ی شخصی را بیرون نیاورند باید مراعات شود.
«KHAMENEI.IR»
ارسال نظر: