وکیل الدوله های اصلاح طلب در مجلس صدای دولت شده اند

اصلاح طلبان با طرح مساله استعفا به دنبال فرار از پاسخگویی هستند/مجلس فعلی عرضه استیضاح روحانی را ندارد

کدخبر: 2342740

مجلس فعلی جزو ناکارآمدترین و ضعیف ترین مجالس بعد از انقلاب است، مثلا نمایندگان به وزیر مسکن که افتخار می کرد طی ۵ سال حتی یک مسکن مهر را افتتاح نکرد، تقدیرنامه نوشتند و هر بار که وی استیضاح شد رای بیشتری به نفعش داده شد. بر این مبنا چنین مجلسی کار اساسی و بزرگی چون عدم کفایت رئیس جمهور را نمی تواند انجام دهد

نسیم آنلاین : دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در گفتگوی اختصاصی با نسیم آنلاین پیرامون طرح موضوع استعفای آقای روحانی توسط اصلاح طلبان گفت: این مطالبه اصلاح طلبان کاملا سیاسی است و به دنبال بهره برداری های جناحی هستند. درحال حاضر که به دلیل عملکرد بسیار ضعیف، پایگاه مردمی خود را از دست داده اند و باید پاسخگوی کارنامه دولت، مجلس و شوراهای کلان شهرها باشند به طرح چنین موضوعاتی می پردازند تا در آستانه انتخابات از پاسخ گویی فرار کنند. شاید قصد دارند همه کوتاهی ها را متوجه شخص روحانی کنند و خود را مبرا و منزه جلوه دهند و مسئولیت آسیب های ۶ سال گذشته و مشکلات فراوان معیشتی و اقتصادی را ازخود سلب کنند و حتی به عنوان مدعی و طلبکار وارد عرصه انتخابات شوند.

این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان ساخت: تحلیل دیگر این است که با استعفای روحانی، مدعی نظام شوند که نگذاشتند کار کند همان طور که در اواخر دوره اصلاحات، جایگاه رئیس جمهور را در حد تدارکات‌چی وانمود می‌کردند و از محدود بودن اختیارات سخن می گفتند! بدون تردید امروز هم نگاهشان کاملا سیاسی است و به قصد بهره برداری جناحی چنین موضوعاتی را طرح می کنند و گرنه با اندک تاملی می توان تشخیص داد ۲ ماه مانده به انتخابات مصلحت نیست که دولت بلاتکلیف باشد به ویژه در شرایطی که در لبنان و عراق هم شاهد نوعی بی دولتی هستیم و بیشترین نفع آن به جیب آمریکا می رود که نمی خواهد منطقه روی آرامش ببیند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ادامه افزود:‌ ضعف مدیریت آقای روحانی درهمان چهار سال اول کاملا مشهود بود، چرا اصلاح طلبان با علم به این واقعیت در سال ۹۶ با تمام توان از ایشان حمایت و تضمین کردند که وضعیت کشور در دور دوم بهتر خواهد شد و نتایج برجام عاید مردم می شود؟ با چه منطق، حجت شرعی، مستند قانونی، مستمسک اخلاقی و عرفی فضای رعب و هراس نسبت به آیت الله رئیسی رقیب آقای روحانی ایجاد کردند و جامعه را از وقوع جنگ ترساندند؟ در حالی که با گذشت زمان بر همگان روشن شد که این شگردها صرفا کاربرد جنگ روانی و فریب افکار عمومی داشت و مصالح ملی قربانی مطامع سیاسی و حفظ قدرت به هر قیمتی شد! امروز که وعده های کذایی هباءا منثورا شده و فشار زندگی مردم را در مضیقه و تنگنا قرار داده، نه تنها از رفتار اصلاح طلبان و دولت گلایه دارند بلکه به شدت عصبانی هستند و آنان را متهم ردیف اول شرایط دشوار معیشتی می‌دانند. مردم می بینند وکیل الدوله‌های اصلاح طلب وظیفه خطیر نظارتی مجلس را رها کرده و در برابر ضعف ها و تخلفات مجریان چشم خود را فرو بسته اند و به جای اینکه نماینده و صدای ملت باشند صرفا توجیه‌گر اشکالات و صدای دولت شده‌اند.

دکتر حسینی در ادامه به طرح مساله استیضاح رئیس جمهور در رسانه ها اشاره کرد و گفت:‌ مجلس فعلی عرضه و توان چنین اقدام مهمی را ندارد. مجلس فعلی جزو ناکارآمدترین و ضعیف ترین مجالس بعد از انقلاب است، مثلا نمایندگان به وزیر مسکن که افتخار می کرد طی ۵ سال حتی یک مسکن مهر را افتتاح نکرد، تقدیرنامه نوشتند و هر بار که وی استیضاح شد رای بیشتری به نفعش داده شد. بر این مبنا چنین مجلسی کار اساسی و بزرگی چون عدم کفایت رئیس جمهور را نمی تواند انجام دهد. باید منتظر ترکیب مجلس آینده و اقتضائات و مصالح جامعه در آن شرایط باشیم، چون مجلس آینده در خرداد سال ۹۹ کار خود را شروع می کند که فقط یکسال تا پایان ریاست جمهوری روحانی باقی می ماند.

ارسال نظر: