نسخه آیت‌الله بهجت برای بچه‌دار شدن

کدخبر: 2342719

آیت‌الله بهجت درباره فرزنددار شدن به اذکار و راه‌حل‌هایی اشاره کرده‌اند که در ادامه در این باره می‌خوانید.

آیت الله بهجت رحمت الله علیه در بخش استفتئات پیرامون کسانی که برای بچه‌دار شدن با مشکل روبه‌رو بودند طی سفارشی فرموده است:

دو عدد انگشتر فیروزه که بر آن، آیۀ مبارکۀ « رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْدًا وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثِینَ‏. (انبیاء: ۸۹)» حک شده باشد، در دست داشته باشید (یکی در دست شوهر و دیگری در دست همسر) و دقت کنید که نجس نشود.

از امام محمد باقر(ع) روایت شده که هشام‌بن‌عبدالملک، دربانی داشت که دارای مال فراوانی بود، ولی فرزندی نداشت. حضرت علیه‌السلام به وی فرمودند: آیا می‌خواهی دعایی را به تو بیاموزم که صاحب فرزند گردی؟ دربان گفت: بله. حضرت فرمود: در هر صبح و عصر، هفتاد مرتبه «سُبحانَ اللّهِ» و ده مرتبه «اَستَغفِرُاللّهَ» می‌گویی و دوباره نُه مرتبه او را تسبیح «سبحان الله» می‌گویی و تسبیح دهم را به استغفار ختم می‌کنی (یعنی بعد از دهمین «سبحان الله»، بگو «استغفرالله» و سپس این آیه را) بخوان:

اِسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّارًا یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْرارًا وَ یُمْدِدْکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهارًا. (نوح: ۱۰_ ۱۲)

پس دربان این اذکار را گفت و صاحب فرزندان زیادی گشت.

راوی می‌گوید: من و همسرم به این روایت عمل کردیم و صاحب فرزند شدیم و به دیگر افرادی که فرزند نداشتند، آموختم و آن‌ها نیز صاحب فرزندان زیادی گشتند.

همچنین مردی شصت‌ساله از کمیِ فرزندان به امام باقر علیه‌السلام شکایت کرد؛ اینکه صاحب فرزند نمی‌شود؛ حضرت علیه‌السلام فرمودند: به مدت سه روز، پس از نماز عشا و پس از نماز صبح، هفتاد مرتبه بگو «سُبحانَ اللّهِ» و هفتاد مرتبه «اَستَغفِرُاللّهَ» و آن را با این قول خداوند عزوجل پایان بده:

اِسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ إِنَّهُ کانَ غَفَّارًا یُرْسِلِ السَّماءَ عَلَیْکُمْ مِدْرارًا وَ یُمْدِدْکُمْ بِأَمْوالٍ وَ بَنِینَ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ جَنَّاتٍ وَ یَجْعَلْ لَکُمْ أَنْهارًا. (نوح: ۱۰_ ۱۲)

سپس شب سوم با همسرت مجامعت کن؛ پس تو به اذن خداوند متعال، پسری سالم دارا خواهی شد.

روای گفت: این شخص این کار را انجام داد و یک‌سال نگذشته بود که خداوند به وی فرزندی عنایت فرمود. (مستدرک‌الوسائل، ج‏۱۵، ص۱۲۰)

بهجت‌الدعاء، ص٣۴٣

«خبرگزاری میزان»

ارسال نظر: