تمجید مالزی از ایستادگی ایران مقابل تحریم‌ها

کدخبر: 2342569

نخست‌وزیر مالزی در اظهاراتی از ایستادگی ایران در مقابل تحریم‌هایی که سال‌های متمادی است علیه آن اعمال شده است، تمجید کرد.

ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی، در سخنرانی خود در نشست کوالالامپور از ایستادگی ایران در مقابل تحریم‌ها تمجید کرد.

او در سخنرانی خود گفت: جمعیت ما مسلمانان بیش از یک میلیارد نفر است و ما یک چهارم ساکنان کره زمین هستیم با این حال در زمینه‌های مختلف جهانی ما نمایندگی درست و حسابی نداریم. کشور‌های اسلامی مستقل هستند و می‌توانند روی پای خود بایستند. ما در برابر تهدید‌ها سر فرود نمی‌آوریم. سران کشور‌های اسلامی از این برادری که میان حاضران در این نشست وجود دارد احساس خوشبختی می‌کنند. این عصاره اصلی روابط موجود میان ما است و ما در کار‌های خود موفق خواهیم بود.

نخست‌وزیر مالزی افزود: برای من مهم است که به طور خاص به کشور ایران اشاره کنم. این کشور با وجود آنکه سال‌های متمادی در سایه تحریم‌های اقتصادی به سر برده است، اما توانسته است که رشد کند و شکوفا شود. ایران دارای مهندسان بسیار بزرگی است. قطر نیز همچون ایران با تحریم اقتصادی مواجه شد، اما توانست که بر این مشکلات غلبه کند.

محمد اضافه کرد: تنها ایران و قطر نیستند که با چنین تحریم‌های اقتصادی مواجه شده اند و با تصمیم‌های انفرادی برخی کشور‌ها به مشکل برخورده‌اند بلکه مالزی و دیگر کشور‌ها باید به این مسئله بیندیشند که چنین تحریم‌هایی می‌تواند گریبانگیر دیگر کشور‌ها نیز بشود و از این رو ما باید به خودمان تکیه کنیم و روی پای خود بایستیم و با دیگر کشور‌های اسلامی تعامل کنیم و اگر چنین اقدام‌هایی علیه ما صورت گیرد باید بتوانیم با آن مقابله کنیم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: