شکایت از اپل به خاطر کشته‌شدن کودکان کار در کنگو

کدخبر: 2342495

نماینده خانواده‌های چندین کودک کار اهل کنگو که در زمان حضور در معادن کبالت کشته یا زخمی ‌شده‌اند علیه شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر گوگل و اپل در دادگاه فدرال واشنگتن شکایت کردند.

شرکت‌های بزرگ آمریکایی نظیر آلفابت، شرکت مادر گوگل، اپل، تسلا، مایکروسافت و دل باید به دلیل استفاده از کودکان کار در جمهوری کنگو پای میز محاکمه بروند.

این شکایت از سوی وکیل مدافع 16 کودک که در معادن کوبالت کنگو آسیب دیده یا کشته شده‌اند در دادگاه فدرال واشنگتن به جریان افتاده است.

5 نفر از این 16 کودک در جریان حادثه در معادن کوبالت کنگو و ریزش سقف معدن جان خود را از دست داده و 11 نفر دیگر از آنها آسیب جدی دیده و حتی برای همیشه فلج شده‌اند.

شکایت مطرح شده مدعی است که شرکت‌های آمریکایی که نام آنها برده شد بخشی از سیستم کار اجباری برای کودکان کار در کنگو هستند.

شکایت مطرح شده اعلام کرده که کودکان کنگویی برای روزی 2 تا 3 دلار در شرایط بسیار بد و خطرناک در معادن کار می‌کنند.

خانواده شاکیان می‌گویند که شرکت های بزرگ آمریکایی که از کبالت استخراج شده در کنگو در محصولات خود استفاده می‌کنند مدت‌هاست که از استفاده اجباری از کودکان کار در کنگو در معادن آگاه هستند.

ترنس کالینگوورث، وکلی مدافع خانوده قرابانیان، می‌گوید: این شرکت‌ها که ثروتمندترین شرکت‌های جهان هستند اجازه داده اند تا کودکان آسیب دیده و کشته شوند تا بتوانند به کبالت ارزانتر دست پیدا کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: