عکس: عصبانیت پومپئو از توییت انگلیسی رهبر انقلاب درباره روژه گارودی

کدخبر: 2342491

۲۵ آذر ۱۳۷۷ (۱۶ دسامبر) مصادف با محکومیت «روژه گارودی»، فیلسوف و نویسنده مسلمان فرانسوی است که به جرم انکار هولوکاست در کتاب «اسطوره‌های بنیادین سیاست اسرائیل» در فرانسه دادگاهی شد.

نسیم آنلاین : وزیر خارجه آمریکا از اشاره رهبر انقلاب به شوخی بودن آزادی بیان در کشورهای غربی و زندانی کردن نویسندگان به خاطر تشکیک در مورد تعداد قربانیان هولوکاست به خشم آمد.

مایک پومپئو در صفحه توئیتر خود نوشت: «هر انسانی که از انصاف و اصول اندکی بهره برده باشد، فکر انکار کشتار شش میلیون یهودی و ۱۱ میلیون مردم بی‌گناه در جریان هولوکاست را منزجرکننده می‌بیند. اما این برای خامنه‌ای یک امر معمول است».

صفحه توئیتر رهبر انقلاب با بازنشر سخنان رهبری در این خصوص روز دوشنبه نوشته بود: «روژه گارودی، فیلسوف فرانسوی، درباره شمار قربانیان هولوکاست در کتاب خود تردید کرد. دولت فرانسه نه تنها کتابش را ممنوع ساخت، بلکه گارودی را به دادگاه کشاند. این جماعت مدعی دفاع از آزادی بیان هستند».

گفتنی است، ۲۵ آذر ۱۳۷۷ (۱۶ دسامبر) مصادف با محکومیت «روژه گارودی»، فیلسوف و نویسنده مسلمان فرانسوی است که به جرم انکار هولوکاست در کتاب «اسطوره‌های بنیادین سیاست اسرائیل» در فرانسه دادگاهی شد.

گفتنی است رهبر انقلاب پیش از این در مورد این اتفاق گفته بودند: «روزنامه‌ها در غرب آزادند و همه چیز می‌نویسند؛ اما روزنامه‌ها در غرب متعلّق به چه کسانی هستند؟ مگر متعلّق به مردمند؟! این که امر واضحی است؛ بروند نگاه کنند. شما در همه اروپا و امریکا یک روزنامه قابل ذکر نشان دهید که متعلّق به سرمایه‌داران نباشد!

پس روزنامه که آزاد است، یعنی آزادی سرمایه‌دار که حرف خودش را بزند؛ هرکس را می‌خواهد، خراب کند؛ هرکس را می‌خواهد، بزرگ کند؛ به هر طرف می‌خواهد، افکار عمومی را بکشد! این که آزادی نشد.

اگر یک نفر پیدا شد و علیه صهیونیسم حرف زد مثل آن آقای فرانسوی که چند جلد کتاب علیه صهیونیست‌ها نوشت و گفت این که می‌گویند یهودیان را در کوره‌های آدم‌سوزی سوزاندند، واقعیت ندارد طور دیگری با او رفتار می‌کنند! اگر کسی وابسته به سرمایه‌داران نباشد و مراکز قدرت سرمایه‌داری نباشد، نه حرفش زده می‌شود، نه صدایش به گوش کسی می‌رسد و نه آزادی بیان دارد. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳».

حجم ویدیو: 2.99M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
ارسال نظر: