مستند «سراب»؛ حماس ۲ سال شاباک را سر کار گذاشت

کدخبر: 2342395

مستند "سراب"؛قسام اینگونه بیش از 2 سال سازمان اطلاعات صهیونیستی را فریب داد

گردان های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس از دستاورد امنیتی مهم خود رونمایی کرد.

شبکه المیادین شامگاه دیروز سه شنبه از یک عملیات امنیتی گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس که طی آن توانست به درون سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و ضربه سختی به این رژیم وارد کند، پرده برداشت.

این عملیات طی سال‌های 2016 تا 2018 اتفاق افتاده و جزئیات فیلم مستند 25 دقیقه‌ای تحت عنوان "سراب" برای اولین بار از طریق شبکه المیادین پخش شد.

بر اساس آنچه در این فیلم مستند سراب آمده است، سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی قصد داشت از یک شهروند فلسطینی در نوار غزه که وضعیت معیشتی خوبی نداشته، برای جاسوسی بهره ببرد و به برخی اهداف خود در نوار غزه از جمله انفجار موشک‌های دوربرد مقاومت در غزه در داخل انبارها، تعیین موقعیت شلیک موشک‌ها و راکت‌های مقاومت در زمان درگیری‌ها و ضربه وارد کردن به سامانه موشکی و امنیتی مقاومت دست یابد.

نیروهای امنیتی مقاومت در جریان عملیات رصد و پیگیری اوضاع در باریکه غزه به هدف شوم دشمن صهیونیستی پی می‌برند و سریعا با ارائه طرحی اقدام به دور زدن سازمان اطلاعات صهیونیستی کرده و تلاش می‌کنند تا دشمن را فریب داده و به سمت همکاری با شخص مورد نظر بکشانند، حال آنکه این شخص خود در اختیار مقاومت بوده و با آن همکاری می‌کرده است.

نیروهای امنیتی مقاومت در راستای پیشبرد طرح خود و گمراه‌سازی دشمن، اجازه می‌دهند این شخص اطلاعاتی در مورد موشک‌های مقاومت در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد و به این ترتیب، قسام از طریق مکالمه‌های تلفنی انجام شده، موفق به کشف اسامی افسران سازمان اطلاعات صهیونیستی که مسئول پیگیری اوضاع نوار غزه بودند، می‌شود.

مقاومت همچنین سیستم‌های فنی که رژیم صهیونیستی برای شخص مورد نظر می‌فرستاده را مصادره کرده است و در فایلی صوتی که ضبط شده، بحت و حیرت افسر اسرائیلی زمانی که متوجه می‌شود جاسوس آن‌ها در حقیقت جزو مهره‌های مقاومت بوده، کاملا مشخص است.

هدف گردان‌های قسام از این عملیات امنیتی، غافلگیر کردن دشمن در هر جنگ یا درگیری آتی از طریق به شکست کشاندن طرح‌ها و برنامه‌های آن و وارد کردن یک ضربه امنیتی و اطلاعاتی سخت به این رژیم و محقق نمودن اهداف مدنظر خود است.

در پایان این فیلم مستند، تصاویری از شلیک موشک‌های دوربرد که دشمن صهیونیستی از طریق این شخص به دنبال نابودی آن بود، دیده می‌شود.

یکی از فرماندهان امنیتی مقاومت در گفتگو با المیادین در واکنش به پخش این فیلم مستند تاکید کرد که ما وارد یک نبرد امنیتی با دشمنی شده‌ایم که از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و ابزارها در جهان برخوردار است.

وی تصریح کرد که به شیوه عمل دشمن و مراحل اجرای علمیات آن پی بردیم و اکنون اطلاعات زیادی در مورد تفکرات امنیتی و اطلاعاتی سران دشمن داریم.

این فرمانده قسام تاکید کرد که پس از گذشت بیش از 2 سال اسرائیلی‌ها تازه فهمیده‌اند که مقاومت آن‌ها را فریب داده است.

وی گفت که آنچه امروز فاش شد، بخشی از دستاورد امنیتی بزرگ مقاومت بود که همچنان ادامه خواهد داشت و روز به روز هم بیشتر خواهد شد و مبارزان مقاومت مهره‌های دشمن را شناسایی و تعقیب می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که دشمن به هیچ اطلاعاتی دست یابد.

وی همچنین اظهار داشت که بخش عمده طرح‌های امنیتی دشمن اکنون در اختیار ماست و از آن اطلاع کامل داریم.

«مرکز اطلاع رسانی فلسطین»

ارسال نظر: