دومین استعفای ظریف صحت داشت

کدخبر: 2342332

مشاور رئیس اسبق مجمع تشخیص گفت: من با استعفای روحانی مخالفم. چرا که شرایطی که برای کشور پیش آمده شبیه جبهه‌های جنگ و حتی بدتر است.

عباس عبدی از تئورئیسین‌های جریان اصلاحات طی گفت‌وگویی با نشریه صدا (ارگان رسمی حزب کارگزاران سازندگی) پیشنهاد کرده بود که حسن روحانی رئیس جمهور از مسئولیت خود در دولت استعفا کند.

در واکنش، علی ربیعی سخنگوی دولت در واکنش به اظهارات عبدی دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت که استعفای حسن روحانی نه مطرح است و نه در دولت طرفداری دارد.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی که در دوران حیات آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی مشاور سیاسی وی بود درباره پیشنهاد عباس عبدی می‌گوید که این کار هم نشدنی است و هم به مصلحت نظام نیست.

وی تأکید کرد: من با استعفای روحانی مخالفم. چرا که شرایطی که برای کشور پیش آمده شبیه جبهه‌های جنگ و حتی بدتر است. می‌بینید که دشمنان به دنبال تجزیه ایران هستند.

مشاور رئیس فقید مجمع تشخصیص مصلحت نظام تأکید کرد: من با توجه به شناختی که از مقام معظم رهبری دارم می‌دانم که ایشان نیز استعفای روحانی را نمی‌پذیرند. چرا که ایشان همواره حامی دولت‌ها بودند و امروز کشور در شرایط بسیار سختی است.

رجایی خاطرنشان کرد: شخصیت حسن روحانی نیز شخصیتی نیست که استعفا دهد چرا که براساس شناختی که من از وی دارم وی اهل عقب‌نشینی کردن نیست.

وی مدعی است که باید ببینیم دولت در این قضایا چقدر نقش دارد؛ صفر تا صد مسائل حاکمیتی نیز به دولت مربوط نمی‌شود. دولت در قضیه بنزین یک سوم سهم داشت که البته همان سهم خود را نیز خوب اجرا نکرد. دو سوم باقی مانده نیز برعهده مجلس و قوه قضاییه بود. مجلس قبلاً طرح افزایش بنزین را رد کرده بود پس چرا آقای علی لاریجانی پای افزایش قیمت بنزین را امضا کرد؟ نمایندگان مجلس هم فقط «واغُربتا» سر دادند.

این فعال سیاسی افزود: طبق اخباری که بنده کسب کرده‌ام آقای رئیسی نیز موافق افزایش بنزین بوده و حتی پیشنهاداتی داشته است اما در عین حال دولت در قضیه بنزین خوب عمل نکرد و اعتماد مردم به دولت کاهش یافت.

رجایی معتقد است که تصمیم افزایش قیمت بنزین در انتخابات نیز اثر دارد. بحث بنزین فقط مربوط به ترابری نیست بر روی رفت و آمدهای مردم نیز تأثیر خواهد گذاشت. اگر با افزایش نان 40 مورد از کالاها افزایش قیمت می‌یافت الان با افزایش نرخ بنزین بر روی قیمت 200 کالا تأثیر خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که اینکه «شما می‌گویید دولت در مسائل اقتصادی و برخی از مسائل حاکمیت صفر تا صد موضوع در دستش نیست، سؤال این است که چرا اساساً‌ دولت شکل می‌گیرد و جناح‌های سیاسی برای در دست گرفتن تا این حد دست و پا می‌شکنند؟»، اظهار داشت: باید دید دولت خودش مقصر است یا سازوکار سیستمی مسائل را به این سمت برده است؟ آیا دولت خودش این اختیارات را قطع کرده یا خیر؟ ربطی هم به دولت روحانی ندارد که البته من معتقدم دولت در این تجزیه اختیارات نقش عمده‌ای ندارد. چرا باید آقای ظریف دو بار استعفا کند؟

مشاور رئیس اسبق مجمع تشخصی مصلحت نظام در پاسخ به اینکه استعفای دوم آقای ظریف تکذیب شده است، گفت: طبق اطلاعاتی که من دارم آقای ظریف برای بار دوم هم استعفا کرده است. باید بررسی کرد که تکذیب شده یا نه؟ باید مشخص شود که چرا ایشان استعفا کردند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: