دومینوی اعتصابات به آلمان خواهد رسید؟

کدخبر: 2342261

پس از فرانسه، حالا کارکنان آلمانی تهدید به اعتصاب کرده اند.

پس از فرانسه، حالا کارکنان آلمانی تهدید به اعتصاب کرده اند.

اتحادیه «فردی» که یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه های تجاری آلمان است از کارکنان شاغل در بخش حمل و نقل شرکت آمازون مستقر در آلمان خواسته است تا دست به اعتصاب بزنند. این فراخوان که در اعتراض به دستمزدهای پایین و تقاضای برای شرایط کاری مساعدتر صادر شده است خواهان اعتصابات در روزهای مانده به کریسمس شده است که با توجه به حجم فروش بالای این روزها، برای سودآوری شرکت آمازون امری حیاتی است.

آلمان بزرگ ترین بازار مصرفی شرکت آمازون پس از آمریکا در جهان محسوب می‌شود و از سال ۲۰۱۳ تاکنون کارکنان این شرکت در آلمان بارها در اعتراض به شرایط کاری خود دست به اعتصاب زده اند. اتحادیه فردی در بیانیه ای اعلام کرد در جریان مذاکرات با شرکت آمازون از آن ها خواسته است تا پاداش روز کریسمس کارکنان خود در آلمان را از ۴۰۰ یورو فعلی به میزان دست کم ۴۰۰ درصد افزایش دهد.

اکنون کارکنان شبکه حمل و نقل مستقر در منطقه " باد هرشفلد" دست به اعتصاب زده اند و این اعتصاب را احتمالا تا شنبه هفته آینده ادامه خواهند داد. هنوز مشخص نیست که اعتصابات تا چه حد به دیگر مناطق سرایت کند. مشتیلد میدک، رهبر اعتصابات به رویترز گفت: کارکنان آلمانی در روزهای کریسمس با فشار مضاعف کاری روبرو هستند و مجبور هستند تا استرس کاری بالا و اضافه کاری اجباری با دستمزدهی بسیار کم را تحمل کنند. مدیران باید حق کارگران را به رسمیت بشناسند.

آمازون در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار نفر را در ۳۵ مرکز در سراسر آلمان استخدام کرده است. تهدید کارکنان به اعتصاب باعث نگرانی از فراگیر شدن اعتصابات در این کشور پس از اعتصابات اخیر فرانسه در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی شده است که باعث اخلال بسیار گسترده در بخش حمل و نقل و فعالیت های خرده‌فروشی در فرانسه شده است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: