خرید هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی همچنان ادامه دارد

کدخبر: 2342241

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خرید هواپیما با وجود شرایط سخت تحریم‌ها از طریق ۲ شرکت هواپیمایی ادامه دارد.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری چهارمین نمایشگاه و لجستیک در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی، درباره آخرین وضعیت خرید هواپیما گفت: خرید هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی همچنان ادامه دارد و با وجود شرایط سخت تحریم‌ها هنوز خرید هواپیما متوقف نشده و ۲ شرکت هواپیمایی به تازگی مجوز‌هایی را برای خرید هواپیما دریافت کرده اند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: متاسفانه شرایط تحریم‌ها بر صنعت هواپیمایی سخت شده و اما ما تا آخرین لحظه برنامه‌های خود را برای خود را برای خرید هواپیما ادامه خواهیم داد. عابدزاده در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار راه و شهرسازی، درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما و کمبود آن در بازار گفت: نرخ بلیت هواپیما بعد از آزاد سازی شرایط پایداری پیدا کرده و شرایط با ثباتی در مرحله اول ایجاد شده است. او اظهار کرد: مات سعی کرده ایم در مرحله اول توسعه حمل و نقل هوایی را داشته باشیم و شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها با حرکت بهتری به سمت جلو جهت انجام پرواز‌ها فعالیت‌های خود را ادامه دهند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تمامی شرکت‌ها سعی می‌کنند شرایط اقتصادی را به نحوی ادامه دهند که بخش حمل و نقل هوایی بتواند شرایط خوبی را داشته باشد، اما با توجه به آنکه نرخ بلیت هواپیما وابستگی بسیار زیادی به نرخ ارز دارد بنابر این افزایش قیمت آن تا حدودی قابل قبول بوده است.

عابدزاده اظهار کرد: هم اکنون نرخ بلیت مشهد ۲۷۰ تا ۷۶۰ هزار تومان بوده و متوسط نرخ بلیت در طول سال حدود ۴۰۰ هزار تومان بوده و این در حالی است شرکت‌های هواپیمایی ارز خود را حداقل با نرخ ۱۱ هزار تومان خریداری کرده‌اند.

او افزود: هم اکنون مردم بلیت‌های خود را می‌توانند با نرخ‌های مناسبی خریداری کنند.

عابدزاده توضیح داد: تحولات بسیار زیادی بعد از ازاد سازی نرخ بلیت‌ها در شرکت‌های هواپیمایی ایجاد شده و استفاده بهینه از این آزاد سازی در حوزه سرمایه گذاری وجود داشته اشت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار راه و شهرسازی، درباره سوخت هواپیما‌ها هم گفت: مشکل سوخت رسانی به هواپیما‌ها وجود دارد و ما در کشور‌های اروپایی همچنان با این مشکل مواجه هستیم، اما مشکل سوخت رسانی در کشور ترکیه برطرف شده و ما باهمکاری وزارت امور خارجه از طریق دیپلماسی سعی داریم این مشکل را به حداقل برسانیم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: