انتقاد رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از کاهش بودجه دفاعی در سال ۹۹

کدخبر: 2342108

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۹۹ کاهش بودجه بخش دفاعی را شاهد هستیم و در مواردی هم که بودجه نسبت به قبل تغییری نکرده به دلیل وجود تورم، کار با مشکل مواجه خواهد شد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه بودجه 99 به مجلس گفت: در بودجه 99 کاهش اعتبارات بخش دفاعی را شاهد هستیم.

وی افزود: موضوع دیگر این است که در مواردی هم که بودجه بخش‌های دفاعی نسبت به سال‌های قبل تغییر نکرده، با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها در حقیقت قدرت خرید، قدرت مانور و قدرت اداره کار ضعیف شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: ما جلسات متعددی را با وزارتخانه‌های مرتبط با حوزه کاری کمیسیون اعم از نیروهای مسلح، وزارتخانه‌های کشور،‌ اطلاعات و امور خارجه برگزار می‌کنیم که تعدادی از این جلسات به صورت فوق‌العاده در خارج از جلسات کاری مجلس برگزار خواهد شد.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از بودجه وزارت امور خارجه بودجه ارزی است و در حوزه وزارت دفاع نیز بخشی ارزی و بخشی ریالی است و ما چه در جریان بررسی بودجه دفاعی در کمیسیون امنیت ملی و چه در زمان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق از طریق نمایندگان به طور جد برای تخصیص بودجه مناسب به این بخش‌ها تلاش خواهیم کرد و از تمام ظرفیت کمیسیون برای رفع این مشکلات استفاده می‌کنیم.

وی افزود:‌ یکی دو سال بود دولت اعتبارات مربوط به نیروهای مسلح را به طور دقیق لحاظ نمی‌کرد و بعد عنوان می‌کرد از رهبر معظم انقلاب اجازه بگیریم از صندوق ذخیره ارزی رقمی را برای بخش دفاع اختصاص دهیم و هر جا که هزینه ارزی و هر جا که هزینه به صورت ریالی بود معادل ریالی آن در اختیار نیروهای مسلح قرار داده می‌شد و امسال هم دولت به دنبال چنین موضوعی هست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: مهمترین رکن کشور بخش دفاع است. ما نباید اجازه دهیم موضوع دفاع در کشور تضعیف شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: