موکب های پیاده روی اربعین حسینی در یونسکو ثبت شد

کدخبر: 2342003

رئیس سازمان توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی ایران و عراق از ثبت جهانی موکب‌های پیاده روی اربعین حسینی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) خبر داد.

حسن پلارک رئیس سازمان توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی ایران و عراق در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موکب‌های پیاده‌روی اربعین حسینی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت جهانی شدند.

همچنین وی در بیانیه‌ای این توفیق را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«خداوند متعال را شاکریم به ما عنایت فرمود در دورانی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، تمام تلاش مذبوحانه خود را برای نابودی اسلام و ایجاد تفرقه بین جوامع اسلامی به کار گرفته است، امت اسلامی با وحدت، یکپارچگی، ایمان و باور به حقانیت پیام سالار و سرور شهیدان عالم حضرت سید الشهدا (ع) راهی را برگزید که امروز به عنوان بزرگترین رویداد بشری از آن یاد می شود.

تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر ایجاد تمدن نوین اسلامی با تکیه بر آموزه ها و درس های حرکت عظیم اربعین حسینی (ع)، با اتکال به خداوند متعال و همت همه خادمان، دلسوزان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ممکن و شدنی خواهد بود.

ان‌شاءالله بدین وسیله ثبت جهانی موکب های پیاده روی اربعین حسینی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، موکب داران عزیز کشور ایران و عراق بالاخص هیئت امنا، مدیران اجرایی و خادمین مواکب که در شکل گیری و توسعه این رویداد بسیار مهم با فداکاری و تلاش خالصانه و خدمت مجاهدانه، گام های مؤثری در اعتلای پرچم سیدالشهدا (ع) برداشته اند، تبریک عرض نموده و برای همه شما عزیزان از خداوند منان توفیقات روزافزون مسئلت می نمایم.»

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: