درآمد میلیاردی برای ۴۰ سال تلاشم کاملاً طبیعی است!

کدخبر: 2341895

مدرس و کارگردان تئاتر گفت: حق من است که بعد از چهل سال حضور در تئاتر از آن درآمد کسب کنم، وقتی چهل سال در یک رشته زحمت می‌کشید اگر درآمد میلیاردی هم داشته باشید کاملاً طبیعی است.

امیر دژاکام مدرس و کارگردان تئاتر پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر گفت: در حال حاضر نمایش «پنجره‌ای رو به آسمان» را در تماشاخانه سپند روی صحنه دارم که خوشبختانه تاکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان روبرو شده است.

وی دلیل پرمخاطب بودن نمایش «پنجره‌ای رو به آسمان» را اینگونه تشریح کرد: ما هم مثل بسیاری از گروه‌های نمایشی تا آنجا که اجازه داریم و ممکن است در فضای مجازی و حقیقی تبلیغ می‌کنیم، واقعیت امر اگر بخواهم فرمولی را برای موفقیت نمایشم ترسیم کنم آن فرمول تنها و تنها صداقت است.

کارگردان نمایش «پنجره‌ای رو به آسمان» در همین راستا ادامه داد: فرمول موفقیت در تئاتر صداقت و رو راست بودن با مخاطب است، این تئاتر تنها برای مردم است و به هیچ شخصی تعلق ندارد، من طی سالهای سال فعالیت امیدوارم که توانسته باشم رسالتی که در این عرصه به من محول شده را به خوبی انجام داده باشم.

وی در همین رابطه ادامه داد: متاسفانه لابی‌گری و پارتی‌بازی به شدت در تئاتر رسوخ کرده و وقتی شما درگیر این بازی‌ها می‌شوید، مخاطب آن را دریافت کرده و به عدم صداقت شما پی می‌برد، از نظر من راه حل خروج از وضعیت فعلی تئاتر راستگو بودن در قبال مخاطب است.

بازیگر فیلم «آزاد به قید شرط» با اشاره به کمدی بودن نمایشی که روی صحنه برده افزود: نمایش «پنجره‌ای رو به آسمان» یک کمدی سالم است و به همین دلیل مخاطب آن را دوست دارد، بعید می‌دانم اگر این نمایش میلیونی هم بفروشد کسی ناراحت شود، حق من است که بعد از چهل سال حضور در تئاتر از آن درآمد کسب کنم، وقتی چهل سال در یک رشته زحمت می‌کشید اگر درآمد میلیاردی هم داشته باشید کاملاً طبیعی است.

وی با غم‌انگیز خواندن وضعیت جوانان در عرصه تئاتر ادامه داد: بچه‌ها و جوانان عرصه تئاتر دلشان از عدم توجه مسئولین فرهنگی به این عرصه خون است، من به واسطه تدریس هر روزم با همین جوانان سپری می‌شود و از نزدیک می‌بینم که چه عذابی می‌کشند. دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس تئاتر فرش و ماشین خود را می فروشند تا با عشق و علاقه تئاتر کار کنند، اما متاسفانه بعد از مدتی افسرده و دل‌زده می‌شوند.

دژاکام در همین رابطه خاطرنشان کرد: مسئولین فرهنگی و نمایشی نباید جوانان عرصه تئاتر را به حال خود رها کنند، جوانان عرصه تئاتر به حمایت نیازمند هستند، اگر کمک‌شان نکنیم به واقع آینده نمایش کشور در خطر خواهد بود. من بعد از سالها تلاش، بعد از بارها موفقیت و شکست به این جایگاه رسیده‌ام و می‌دانم وضعیتی که جوانان عرصه نمایش تجربه می‌کنند، وضعیتی کاملاٌ غم‌انگیز و ناعادلانه است.

«خبرگزاری میزان»

ارسال نظر: