آغاز دور جدید کاهش نرخ ارز/ دلار دیروز کاهش بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد

کدخبر: 2341878

دلار که سه شنبه به نرخ نگران کننده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود دیروز با کاهش ۴۰۰ تومان به صورت شناور بین ۱۳ هزار و ۱۰۰ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می شد.

ریزش نرخ اسعار مسافرتی مجدد عصر دیروز به بازار ارز تهران بازگشته است، بر این اساس دلار که سه شنبه به نرخ نگران کننده ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود دیروز با کاهش ۴۰۰ تومان به صورت شناور بین ۱۳ هزار و ۱۰۰ تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان معامله می شد. این کاهش نرخ در حواله های ارزی نیز مشهود است و بازار نیما تحت سلطه ریزش نرخ ها قرار گرفته و به نوعی می توان این کاهش قیمت را ناشی از عوامل مختلفی از جمله اظهار نظر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر این که نرخ ارز به طور واقعی ۹۰۰۰ تومان است و تاثیر جو روانی نرخ محاسباتی نیمایی بودجه که این روزها توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه ۸۵۰۰ تومان عنوان می شود، دانست.

بازار ارز مدت هاست که با گذر از التهابات عجیب و غریب سال ۹۷ دیگر شاهد بی ثباتی نیست. بسیاری از کارشناسان این نوسانات افزایشی و کاهشی در ماه گذشته را طبیعی دانسته و پیش بینی ریزش نرخ تا مرز ۱۱ هزار تومان تا پایان آذر را نیز عنوان می کنند. باید دید جو روانی به سمت اظهارات مقامات دولتی حرکت می کند یا با فرارسیدن سال نو میلادی وجهه طبیعی تر می گیرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: