حذف آگهی بازرگانی از شبکه‌های پویا و نهال قطعی شد

کدخبر: 2341623

مدیر شبکه کودک گفت: خانواده‌ها می‌توانند از ۸ صبح تا ۸ شب از دیدن شبکه کودک بدون تبلیغات لذت ببرند.

ماجرای حذف آگهی بازرگانی برای خردسالان و کودکان که هم جایگاه روان‌شناسی و هم علمی دارد از اول آبان‌ماه بنابر اعلام مدیر شبکه کودک جدی‌تر شد؛ اما همان روز معاونت سیما اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت این اتفاق مهم و اصولی است که برای خردسالان و کودکان آگهی‌های بازرگانی پخش نشود اما بنا به عللی، حذف تدریجی در دستور کار قرار می‌گیرد. البته که مدیر شبکه کودک در اطلاعیه خودش نوشته بود که سیدمرتضی میرباقری دستور داده تمامی آگهی‌ها حذف شوند.

همان روز تناقض‌ها شروع شد تا به امروز که مدیر شبکه کودک توقف پخش آگهی‌های بازرگانی از کانال پویا (برای خردسالان) را قطعی دانست و اعلام کرد که در کانال نهال، کودکان هم از ساعت 2 بعدازظهر تا 8 شب آگهی نمی‌بینند و فقط در بازه زمانی 8 تا 10 شب که شبکه کودک بیننده کمتری دارد آگهی روی آنتن می‌رود.

او البته در ادامه این اظهارنظر خود به این نکته اشاره می‌کند که خانواده‌ها می‌توانند از 8 صبح تا 8 شب از دیدن شبکه کودک بدون تبلیغات لذت ببرند. ان‌شاالله در ماه‌های آینده نیز این روند کامل می‌شود و در دو ساعت پایانی بازپخش برنامه‌های کانال نهال نیز آگهی‌ بازرگانی نخواهد شد.

شبکه کودک دارای دو کانال پویا و نهال است؛ کانال پویا ویژه خردسالان زیر 6 سال است و برنامه‌های آن از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر پخش می‌شود. کانال نهال نیز ویژه کودکان 6 تا 12 سال است و برنامه‌های آن از ساعت 2 بعدازظهر تا 10 شب پخش می‌شود.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: