با این ذکر شیطان و جن را از خود دور کنید

کدخبر: 2341401

گفتن این ذکر علاوه بر اینکه شما را در برابر شیطان و جن مصون می‌دارد بلکه باعث برآورده شدن حاجت شما نیز می‌شود.

ذکر «لا حول ولا قوة الا بالله» نوزده حرف دارد که در هر حرفش یک اثر برای ما وجود دارد، وقتی این ذکر را بگوییم، خداوند با نظر رحمت به ما می‌نگرد و وقتی این‌گونه شد هر خیری از دنیا و آخرت را به ما می‌رساند. هر کلمه از کلمات ما معنایی دارد، میوه‌ها هر یک خاصیتی دارند، آیات قرآن نیز این‌گونه هستند، دعاها از جمله «لا اله الا الله»، «الحمدالله»، «سبحان‌الله»، «الله‌اکبر»، هر یک از این اذکار تأثیر خاص خود را دارند، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) حرز و دعایی را برای رفع مشکلات، گرفتاری‌ها، امراض، فقر و دفع دشمن، توصیه کرده‌اند.

ذکر «لا حول ولا قوه الا بالله»

ما معمولاً وقتی عصبانی می‌شویم یا اگر کسی مصیبتی دید این ذکر را می‌گوییم در حالی‌که روایات متعددی از ائمه اطهار(ع) وارد شده که این ذکر آثار فراوانی در زندگی ما دارد. ذکر «لا حول ولا قوه الا بالله» ۱۹ حرف دارد که در هر حرفش یک اثری برای ما موجود است و نباید این ذکر را فراموش کنیم چراکه سفارش بسیاری در خصوص آن شده و حضرت رسول(ص) فرموده‌اند: زیاد بگویید «لا حول ولا قوه الا بالله» که بهشت را برای شما تضمین می‌کند.

وقتی ذکر «لا حول ولا قوه الا بالله» بگوییم خداوند با نظر رحمت به ما می‌نگرد و وقتی این‌گونه شد هر خیری از دنیا و آخرت را به ما می‌رساند.

در روایتی از ابن‌عباس هست که حضرت رسول(ص) فرمودند: «لا حول ولا قوه الا بالله» و ابن عباس از ثواب این ذکر از پیامبر اکرم(ص) سؤال کرد، که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: اگر تمام قدرتمندان عالم جمع می‌شدند نمی‌توانند عرش الهی را تکان دهند اما چهار ملک به واسطه این ذکر توانستند عرش الهی را جابه‌جا کنند.

همچنین؛ حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: این ذکر از حَمَله عرش الهی است. کسی‌که یک مرتبه بگوید «لا حول ولا قوه الا بالله» خداوند گناهان صد ساله‌اش را می‌آمرزد و برای هر حرفی از آن یک‌صد حسنه می‌نویسد و یکصد درجه به او می‌دهد.

و در جایی دیگر می‌فرماید: وقتی بنده‌ای بگوید «لا حول ولا قوه الا بالله» معنای آن این است که خدایا صاحب قدرتی در عالم وجود ندارد، تو صاحب قدرتی و همه کارها محول به توست و وقتی فردی این ذکر را بگوید سزاوار است که خداوند تمام حاجت‌های او را روا کند. در هر کاری که اندک مشکلی برایمان وجود دارد اگر ذکر «لا حول ولا قوه الا بالله» را بگوییم خداوند کمک‌مان می‌کند چراکه امام صادق(ع) می‌فرمایند: اگر بنده‌ای این ذکر را بگوید حضرت حق به ملائکه می‌گوید این عبد تسلیم من شد حاجت او را بدهید و هر بلایی که می‌خواهد به ما برسد ملائکه الهی به واسطه این ذکر آن را از ما دفع می‌کنند. از حضرت رسول اکرم(ص) روایت شده است که حضرت آدم(ع) به درگاه الهی شکایت کرد که پروردگارا من متأثر نمی‌شوم از فکرهایی که می‌کنم این که در بهشت بودم و مقاماتی داشتم، محزون و مغموم می‌شوم، جبرئیل نازل شد و گفت حضرت حق می‌فرماید برای رفع گرفتاری و حزن «لا حول ولا قوه الا بالله» بگو! اگر ما هم این ذکر را بگوییم ناراحتی‌هایمان رفع می‌شود.

همچنین، حضرت رسول اکرم(ص) به حضرت امیرالمؤمنین(ع) سفارش کرد: یا علی! برای دفع هم و غم و غصه امت من ذکر «لا حول ولا قوه الا بالله» نافع است و امام صادق(ع) می‌فرمایند: وقتی غصه زیادی پیدا کردید اگر بگویید «لا حول ولا قوه الا بالله» غصه و بلا از شما دفع خواهد شد و اگر روزی پنج، ۱۰ یا ۱۰۰ مرتبه این ذکر را بگوییم به نفع ما است.

از امام صادق(ع) روایت شده است، کسی که ذکر «لا حول ولا قوه الا بالله» بگوید خداوند گناهانش را می‌آمرزد همانند روزی که از مادر متولد شده و ۷۰ درِ فقر را نیز به روی او می‌بندد. همچنین بنا بر فرموده پیامبر اکرم(ص) شیاطین انسی و جنی نیز به‌ واسطه ذکر «لا حول ولا قوه الا بالله» از ما دور می‌شوند. حجت‌الاسلام یدالله گوهری، مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در رابطه با آثار اذکار الهی به‌ ویژه ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»، گفت: روایات زیادی در رابطه با این ذکر و آثار و برکات آن وجود دارد.

وی ادامه داد: در روایاتی که از پیامبر اکرم(ص) به ما رسیده، از وی نقل شده است که فرمود: زمانی‌که فرشتگان حامل عرش الهی می‌خواستند، عرش الهی را حمل کنند، ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» به آن‌ها آموزش داده شد که باعث افزایش توانایی است.

گوهری افزود: از امام صادق(ع) حدیثی وارد شده است که فرمود: کسی‌که دعا می‌کند اگر در پایان دعا ذکر «ماشاءالله لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» را بگوید، خداوند زودتر حاجت او را روا می‌کند.

مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، تصریح کرد: سیدبن طاووس از امام رضا(ع) نقل کرد که فرمود: هرکس پس از نماز صبح ذکر «بسم‌الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»؛ را بگوید به اسم اعظم خداوند نزدیک‌تر می‌شود، نزدیک‌تر از فاصله سپیدی چشم به سیاهی چشم. وی عنوان کرد: به سند معتبر از امام صادق(ع) و امام کاظم(ع) نقل شده است که فرمودند: هر کس بعد از نماز صبح و مغرب پیش‌از این‌که سخن بگوید، ۷۰ مرتبه ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» را بگوید؛ خداوند ۷۰ نوع بلا را از آن دور می‌کند که آسان‌ترین آن رهایی از شر شیطان و سلاطین ظلم و جور است.

گوهری، تصریح کرد: در روایات به خواندن حداقل ۳ مرتبه و حداکثر ۱۰۰ مرتبه ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» در روز سفارش شده است.

مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: نقل شده است که در واقعه کربلا زمانی‌که جنگ بر امام حسین(ع) تنگ شد و همه فرزندان و برادرانش به شهادت رسیدند امام حسین(ع) شروع به خواندن ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» کرد.

وی با اشاره به این‌که در تاریخ نیز به این نکته اشاره شده است که سر بریده امام حسین(ع) در منازل مختلف ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» را می‌خواند، تأکید کرد: لذا این ذکر، جزء اذکار الهی و خدایی است که فقط بزرگان دین و ائمه معصومین(ع) جایگاه و منزلت آن‌را شناخته‌اند و آن‌را به مسلمانان آموزش داده‌اند.

گوهری، افزود: ابوحمزه می‌گوید: وقتی امام صادق(ع) از خانه بیرون می‌رفت همیشه این ذکر را می‌گفت: «بسم الله الرحمن الرحیم خرجت و علی الله توکلت و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»، و می‌فرمود: این ذکر در کارگشایی کارها و امور بسیار مؤثر است.

مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، اظهار کرد: امام علی(ع) نیز به کمیل گفت: هرگاه نعمتی به تو رسید بگو «الحمدلله» و هرگاه کار تو با مشکل روبرو شد بگو «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» و هرگاه روزی تو کم شد یا به تأخیر افتاد استغفار کن و بگو «استغفرالله العلی العظیم».

وی، تأکید کرد: ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» به این معناست که همه قدرت‌ها در دست خداوند است، او حلال مشکلات است و عامل برطرف شدن تمام مشکلات است. گوهری، تصریح کرد: در کلام معصومین(ع) اثرات زیادی برای این ذکر آورده شده‌است به‌طوری‌که پیامبر اکرم(ص) در این رابطه می‌فرماید: ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»، را زیاد بگویید که از گنج‌های بهشت است. مسئول عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد، افزود: همچنین امام صادق(ع) در این رابطه می‌فرماید: هرکسی هزار بار بگوید «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم»، خدای تعالی زیارت خانه کعبه را نصیب او می‌گرداند و اگر مرگ او نزدیک باشد خداوند زمان آن‌را به تأخیر می‌اندازد که آن فرد به زیارت خانه خداوند برود.

«خبرگزاری ایکنا»

ارسال نظر: