شفاعت حضرت معصومه (س) شامل چه کسانی می‌شود؟

کدخبر: 2341395

شفاعت حضرت معصومه (س) شامل چه کسانی می‌شود؟ چه کسانی می‌توانند از شفاعت کریمه اهل بیت (ع) برخوردار شوند؟

حجت‌الاسلام محمدرضا فوادیان، کارشناس و مدرس مرکز تخصصی مهدویت اظهار داشت: مقام شفاعت، موهبتی الهی است که خداوند تعالی به آنان که روحشان به جلوه قدسی مزین است، عنایت می کند. شفاعت؛ به معنای واسطه شدن برای انجام کاری است، مثل واسطه شدن در آمرزش گناهان در نزد خداوند تعالی، طبق اعتقادات اسلامی خداوند تعالی برای پیامبران، اوصیای الهی، شهدا و مقربان درگاه خود این حق را قرار داده تا آنها در پیشگاه خداوند وساطت و شفاعت کنند.

شفاعت حضرت معصومه(س) همه شیعیان را در بر می‌گیرد

وی اضافه کرد: از جمله کسانی که در روایات به شفیعه بودنش تصریح شده، حضرت فاطمه معصومه(س) است و در میان بانوان از خاندان رسالت و طهارت، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) از شفاعت گسترده ای برخوردارند. دایره شفاعت افراد به تناسب عظمت روحی و گستردگی مسئولیت آنهاست، نتیجه اینکه شفاعت حضرت معصومه(س) برای همه شیعیان و در مراتب بهشت حتمی است و این امر از عظمت روحی، میزان تقرب، آبرو و شأن او نزد خدا و رسول خدا(ص) حکایت دارد.

فوادیان گفت: در زیارتنامه حضرت معصومه (س) می‌خوانیم: «یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ؛ اى فاطمه درباره بهشت برایم شفاعت کن، به درستى که براى تو نزد خدا مقامى از مقامات بلند است» این فراز نشان می‌دهد، این بانو در دل تاریخ با حرکت خود چه میزان شیعه را توسعه داده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: