گزینه بعدی ساختمان صلح کیست؟

کدخبر: 2341291

پس از استعفا و بازداشت علی اصغر پیوندی رئیس سابق جمعیت هلال احمر، توجه به گزینه های احتمالی برای ریاست بر این سازمان بیش از پیش شده است.

از ظهر روز گذشته به تدریج خبر استعفای علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر رسانه ای شد. خبری که در ابتدا با تکذیب اسماعیل رمضانی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر روبرو اما پس از ساعاتی از سوی خود او تایید شد.

ساعاتی پس از اثبات صحت استعفای پیوندی، عصر روز گذشته خبر بازداشت وی توسط یکی از نهادهای امنیتی کشور نیز روی خروجی رسانه ها قرار گرفت و به تمامی حواشی اخیر پیرامون تخلف های این سازمان پاسخی هرچند مبهم داده شد.

طی ماه های اخیر همواره اخبار متعددی درباره وجود تخلفات مالی برخی مسئولین این سازمان شنیده اما تمامی موارد با تکذیبیه های روابط عمومی هلال احمر مواجه شد تا اینکه در نهایت چندین مدیر این سازمان به دلیل برخی تخلفات بازداشت شدند.

در همین میان و در دورانی که جمعیت هلال احمر مشغول تایید و تکذیب اخبار رسانه ها پیرامون تخلفات مالی مدیران خود بود، سه تن از مسئولین این جمعیت به دست نهادهای امنیتی و قضایی بازداشت شدند.

از مرداد ماه سال جاری تاکنون علی فرجی مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی، شهرام اجتهادی مشاور رئیس جمعیت در امور ارتباطات و یکی از مدیران شرکت‌های تابعه هلال احمر به دست نهادهای قضایی سپرده شدند.

اما حال پس از استعفای پیوندی و با توجه نقش موثر سازمان هلال احمر در حوادث کشور، طبیعی است که به زودی شاهد انتصاب رئیس جدید این سازمان باشیم. از روز گذشته تاکنون نیز دستگاه های ذی ربط در حال بررسی گزینه های احتمالی برای ریاست بر این دستگاه هستند.

گزینه های روی میز برای ریاست بر ساختمان سرخ هلال احمر

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور یکی از گزینه هایی است که با توجه به سوابق وی در جمعیت هلال احمر، می توان او را یکی از گزینه های احتمالی برای انتصاب در این منصب دانست.

کولیوند از سال ۹۲ تا ۹۴ ریاست سازمان امداد و نجات را برعهده داشت و پس از آن از سال ۹۴ به عنوان معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر منصوب شد.

هرچند که عمر معاونت وی در مرکز پزشکی هلال احمر کوتاه بود و مرداد ماه سال ۹۵ به دستور وزیر بهداشت به ریاست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی (اورژانس) درآمد. البته برخی جریان های درون دولت با سپردن صندلی ریاست هلال احمر به وی مخالفت کردند و احتمال پای گذاشتن او به ساختمان صلح هلال احمر را نمی توان چندان قوی دانست.

به نظر می رسد سید سلمان سامانی معاون هماهنگی وزارت کشور نیز هرچند با احتمالی ضعیف اما یکی از گزینه های احتمالی ریاست بر هلال احمر باشد.

سامانی از شهریور ماه سال جاری به معاونت هماهنگی وزارت کشور منصوب شد. وی پیش از این مسئولیت هایی ازجمله؛ سخنگوی وزارت کشور، ریاست مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی وزارت کشور، عضویت در هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان تهران، بازرس کل جمعیت هلال احمر، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر، قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان‌ها و برخی مناصب دیگر را نیز بر عهده داشته است.

یکی دیگر از گزینه های محتمل برای تکیه زدن بر صندلی ریاست ساختمان سرخ را می توان علی اصغر احمدی معاون اجرایی رئیس جمهور دانست.

احمدی از سال ۹۵ تا ۹۶ معاونت سیاسی وزارت کشور را برعهده داشت وی پیش تر معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور و قائم مقام ستاد کاروان تدبیر و امید بوده است.

احمدی همچنین مسئولیت هایی ازجمله حضور در جایگاه معاون وزیر کشور در دو دوره، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا، دبیر شورای امنیت کشور و عهده داری دبیر کلی جمعیت هلال احمر را نیز در کارنامه خود دارد.

استاندار خوزستان نزدیک ترین فرد به صندلی ریاست هلال احمر

اما در میان تمامی گزینه های احتمالی، به نظر می رسد غلامرضا شریعتی استاندار فعلی خوزستان یکی از محتمل ترین گزینه ها برای ورود به ساختمان صلح هلال احمر و ریاست بر این نهاد است.

شریعتی از سال ۹۵ تاکنون هدایت استانداری خوزستان را برعهده گرفته و اغلب مناصب مدیریت وی نیز در استان خوزستان بوده است.

وی تاکنون مسئولیت هایی نظیر سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خوزستان، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری خوزستان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر و شادگان و عضویت در هیئت علمی دانشگاه جندی شاپور را بر عهده داشته است.

شریعتی در جریان سیل فروردین ماه سال جاری نیز بارها در قاب دوربین رسانه ها در کنار رئیس جمهور و معاون اول وی دیده شد. به علاوه براساس پیگیری ها، وی اخیرا با یکی از مسئولین نهاد ریاست جمهوری نیز جلسه ای پیرامون ریاست بر جمعیت هلال احمر نیز داشته است.

حال باید منتظر ماند و دید طی روزهای آتی چه کسی بر صندلی ریاست هلال احمر تکیه خواهد زد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: