یک شرط مهم برای استجابت دعا

کدخبر: 2341247

دعا کردن آداب خاصی دارد و برای استجابت دعا باید به توصیه معصومین (ع) توجه کنیم. درباره استجابت دعا حضرت زهرا (ع) به شرط مهمی اشاره کرده‌اند که در ادامه می‌خوانید.

حجت‌الاسلام سیدعباس کاظمی، استاد حوزه و دانشگاه گفت: بنا به فرموده حضرت فاطمه زهرا(س) اگر می‌خواهید دعای شما مستجاب شود، باید بهترین و خالصانه‌ترین عبادت‌ها را در درگاه خدا انجام دهید.

وی ادامه داد: وقتی نعمتی را نیاز دارید صبور باشید، چراکه ممکن است اعطای آن نعمت برای شما خیری در بر نداشته باشد و مصلحت نباشد که آن نعمت فورا به دست انسان برسد.

حجت‌الاسلام کاظمی تأکید کرد: تنها عبادات و حضور در درگاه حضرت حق برای انسان ماندگار است؛ اگر انسان در دنیا غنی یا فقیر باشد بالاخره روزی باید دنیا را ترک کند.

وی بیان کرد: گروهی از افراد ممکن است حتی قرن‌ها پس از مرگ پرونده اعمال‌شان مفتوح باشد و مرتب ثواب برای‌شان نوشته شود، از جمله کسانی که وقفی کردند یا خیراتی از خود به جای گذاشته‌اند که منشأ خیرات برای دیگران است.

وی تأکید کرد: دعا باید در زمان خودش انجام شود؛ در نیمه شب و سحرگان بر دعا کردن تأکید شده و برخی مکان‌ها مانند مجالس روضه‌خوانی، حرم ائمه و امامزادگان و... برای دعا کردن سفارش شده است.

حجت‌الاسلام کاظمی یادآور شد: بهترین الگوی ما در زندگی پیامبران، حضرت بی بی دو عالم و فرزندان بزرگوار ایشان هستند که همواره از عزت و آبرو در نزد خدا برخوردار بوده و تمام نعمت‌ها به‌واسطه وجود آنان است.

منبع: خبرگزاری قرآن

ارسال نظر: