قیمت مواد اولیه صنعت نساجی ۳ تا ۵ برابر شد

کدخبر: 2341217

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: قیمت مواد اولیه صنایع پوشاک و نساجی بین ۳ تا ۵ برابر افزایش داشته است.

مجید نامی در یک نشست خبری اظهار داشت: با افزایش نرخ ارز، قیمت مواد اولیه مورد نیاز صنایع پوشاک و نساجی 3 تا 5 برابر افزایش یافته و در عین حال اگر قبلاً می‌توانستیم خرید مدت‌دار انجام دهیم حالا باید کاملاً نقدی خرید کنیم.

وی با بیان اینکه حجم نقدینگی مورد نیاز صنعت نسبت به 4 سال گذشته 3 تا 5 برابر شده است، افزود: این اتفاق باعث افزایش قیمت تمام شده تولیدات داخلی شده است.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات رسمی پوشاک به کشور گفت:‌ در حال حاضر قاچاق پوشاک به کشور صورت می‌گیرد و تولیدکنندگان داخلی باید با کالاهای قاچاق رقابت کنند.

به گفته نامی،‌ مواد اولیه مورد نیاز صنعت پوشاک از جمله نخ پلی‌استر و الیاف پلی‌استر عمدتاً وارداتی است که با افزایش نرخ ارز، صنایع پتروشیمی نیز قیمت این مواد را برای کارخانجات افزایش داده‌اند.

وی ادامه داد:‌ این افزایش قیمت حتی در مورد نخ و الیاف پلی‌استر که صادرات زیادی دارند نیز اتفاق افتاده است.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک همچنین با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه صنعت پوشاک ایران در تهران گفت:‌ 134 شرکت در 7400 متر فضای نمایشگاهی محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

وی همچنین با بیان اینکه حجم واردات رسمی پوشاک به کشور 60 میلیون دلار است،‌گفت:‌ حجم قاچاق پوشاک حدود 2 میلیارد و 600 میلیون دلار برآورد می‌شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: