حمایت تمام قد روسیه از تسلط دمشق بر تمام قلمرو سوریه

کدخبر: 2341212

نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه بر حمایت این کشور از دمشق برای به دست آوردن مجدد کنترل تمام مناطق سوریه تاکید کرد.

«بشاراسد» رئیس‌جمهور سوریه و «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه روز دوشنبه بر حمایت‌شان از دمشق برای به دست آوردن مجدد کنترل تمام منطقه شمال شرقی سوریه، تاکید کردند.

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط»، این موضوع به دنبال توافق استقرار نیروهای مسکو و دمشق در شمال شرقی سوریه و جایگزین شدن آنها با جناح‌های تحت حمایت ترکیه مطرح شد.

دفتر ریاست جمهوری سوریه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بشاراسد با لاورنتیف و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه در دمشق دیدار کرده است.

در طول این جلسه، اسد با ادامه مبارزه علیه تروریسم موافقت کرد تا شهر «ادلب» به پناهگاه دائمی تروریست‌ها تبدیل نشود.

دو طرف علاوه بر حملات مکرر سازمان‌های تروریستی به مناطق مسکونی، در خصوص اوضاع سوریه و به ویژه ادلب بحث و گفت‌وگو کردند.

آنها بر موضع مشترک روسیه و سوریه برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از ادامه استفاده گروه‌های تروریستی از ساکنان ادلب به عنوان سپر انسانی و تبدیل شدن این منطقه به یک پناهگاه دائمی تروریستی تاکید کردند.

همچنین این دو مقام در مورد روند سیاسی در سوریه و مقدمات دور بعدی مذاکرات آستانه صحبت کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش روسیه و سوریه در حومه روستای «عین عیسی» واقع در جنوب شرق «عین العرب» (کوبانی) استقرار یافته‌اند.

از طرفی روسیه به دنبال عقب نشینی نظامیان آمریکایی از بخشی از شمال شرق سوریه و طی توافق سوچی، حضور نظامی خود را در این منطقه با تاسیس چندین پایگاه تقویت کرد.

بر اساس توافق سوچی که میان «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امضا شد، یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: