استقبال اصولگرایان از عدم حضور لاریجانی در انتخابات

کدخبر: 2341134

رسانه ها و افراد مختلفی از جریان اصولگرا به استقبال عدم حضور علی لاریجانی در مجلس آینده رفتند و با مواضع و نوشته های خود این موضوع را به صراحت اعلام کردند تا دیگر علی لاریجانی برای همیشه از جریان اصولگرا حذف شده باشد.

نسیم آنلاین ؛ علی لاریجانی پس از سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی کاندیدا نخواهد شد. هرچند پیش از این جبهه پیروان خط امام و رهبری قم طی نامه از لاریجانی برای حضور در انتخابات دعوت کرده بودند، اما قاطبه رسانه ها و چهره‌های جریان اصولگرا به استقبال عدم حضور علی لاریجانی در مجلس آینده رفتند و با مواضع و نوشته های خود این موضوع را به صراحت اعلام کردند تا دیگر علی لاریجانی برای همیشه از جریان اصولگرا حذف شده باشد.

پرویز سروری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو شورای ائتلاف اصولگرایان در گفتگو با نسیم آنلاین گفت:‌ «وقتی این اقدام از طرف آقای لاریجانی انجام می شود پیام خوبی به جامعه جوان کشور منتقل می کند که فضا برای آنها بازتر می شود. چون هم آقای حداد عادل اعلام کرده اند شرکت نمی کنند و هم آقای لاریجانی که هر دو از روسای سابق مجلس بوده اند. از این منظر این تصمیم پیام خوبی به جامعه منتقل کرده است.»

قاسم روانبخش از اعضای جبهه پایداری نیز با استقبال این تصمیم لاریجانی به نسیم آنلاین گفت:‌ « آقای لاریجانی با اعلام اینکه در انتخابات حاضر نمی شود مردم سراسر ایران را خوشحال کرد. چون مردم نسبت به ادامه حضور ایشان در مجلس ناراحت بودند و وقتی خبر را شنیدن خوشحالی خاصی در مردم ایجاد شد. مخصوصا در شرایطی که مردم مشکلات اقتصادی دارند، حداقل این یک خبرخوشی برای آنها بود. چرا که نقش آقای لاریجانی در مسائل چند سال اخیر نقش تاثیرگذاری بوده است. هماهنگی آقای لاریجانی با رئیس جمهور یک هماهنگی صدرصدی بوده و در همه گرفتارهایی که کشور در برجام و موضوعات اقتصادی فرهنگی داشته، ایشان نقش داشته است.»

مهدی جهان تیغی مدیر مسئول سایت اصولگرای جهان نیوز نیز طی یادداشتی با ذکر اینکه «او کنار نرفت، بلکه برکنار و حذف شد»، نوشت :‌ « مردم، علمای انقلابی و جریان شورای اصولگرایان قم، اساسا عامل اصلی ناامیدی کامل لاریجانی برای حضور در انتخابات آتی به شمار می‌روند. بنابراین او کنار نرفت بلکه توسط «قم» برکنار و حذف شد.»

خبرگزاری تسنیم نیز طی تحلیلی نوشت :‌ «آقای لاریجانی در شرایطی این تصمیم را گرفته است که به‌نظر می‌رسد چاره‌ای غیر از این نداشته و یا دست‌کم میان انتخاب‌هایی که داشته، بهترین را برگزیده است. شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات پیش‌ِرو او را به‌عنوان یکی از کاندیداهای مورد حمایتش معرفی نکرده و نخواهد کرد و تجربه‌ی انتخابات پیشین مجلس در قم نیز نشان می‌دهد که سرمایه‌ی اجتماعی آقای لاریجانی به‌شدت متزلزل است و احتمال اینکه او در انتخابات پیش‌ِرو رأی نیاورد بسیار بالاست . »

علی لاریجانی که طی این سالها مشی سیاسی خود را میان هر دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب تعریف کرده بود تا از هر دو جریان منتفع باشد، امروز رسما از جریان اصولگرا کنار گذاشته شده و طیف های مختلف اصولگرایان در برابر او موضع جدی دارند و حاضر نیستند او را در لیست های انتخاباتی خود بگذارند. از آن طرف هم اصلاح طلبان هرچند به دنبال بازکردن چتر خود برای ایجاد پشتوانه سیاسی هستند، اما حداقل در بدنه اصلاح طلبان نیز هیچ تمایلی نسبت به لاریجانی وجود ندارد. در آینده باید منتظر ماند و دید لاریجانی که معروف به بازیگر قهار بازی های سیاسی و لابی های پشت پرده است چگونه چهره خود را بازسازی خواهد کرد.

ارسال نظر: