لاریجانی اگر کاندیدا می شد با شکست مفتضحانه مواجه می شد/ جبهه پایداری در جلسات ائتلاف شرکت نمی‌کند/در صورت رعایت شاخص ها لیست مشترک خواهیم داد

روانبخش: عدم کاندیداتوری لاریجانی همه مردم را خوش حال کرد

کدخبر: 2341095

آقای لاریجانی با اعلام اینکه در انتخابات حاضر نمی شود مردم سراسر ایران را خوشحال کرد. چون مردم نسبت به ادامه حضور ایشان در مجلس ناراحت بودند و وقتی خبر را شنیدن خوشحالی خاصی در مردم ایجاد شد

نسیم آنلاین:‌ حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن در گفتگو با نسیم آنلاین پیرامون اعلام عدم کاندیداتوری علی لاریجانی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی با اعلام اینکه در انتخابات حاضر نمی شود مردم سراسر ایران را خوشحال کرد. چون مردم نسبت به ادامه حضور ایشان در مجلس ناراحت بودند و وقتی خبر را شنیدن خوشحالی خاصی در مردم ایجاد شد. مخصوصا در شرایطی که مردم مشکلات اقتصادی دارند، حداقل این یک خبرخوشی برای آنها بود. چرا که نقش آقای لاریجانی در مسائل چند سال اخیر نقش تاثیرگذاری بوده است. هماهنگی آقای لاریجانی با رئیس جمهور یک هماهنگی صدرصدی بوده و در همه گرفتارهایی که کشور در برجام و موضوعات اقتصادی فرهنگی داشته، ایشان نقش داشته است.

قاسم روانبخش در ادامه افزود: ایشان در دوره قبل در قم علی رغم اینکه بعضی از بزرگان قم از ایشان حمایت کردند و چند دوره رئیس مجلس بودند، و مکررا در صداوسیما حاضر می شدند و تبلیغات گسترده در خیابان های قم داشتند، اما رای ایشان نسبت به دوره قبل کاهش جدی داشت و در قم نفر دوم شدند. بنابراین احتمال اینکه ایشان این بار توسط مردم شکست قطعی بخورد تقریبا قطعی بود.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو سخن در ادامه با بیان اینکه بهترین تصمیم برای لاریجانی عدم حضور بود گفت:‌ قاعدتا ایشان در قم جایگاهی نداشت و در تهران نیز وضعیتشان بهتر از قم نیست. بخاطر اینکه اگر از تهران میخواستند بیایند از لیست امید باید می آمدند، لیست امید هم که امروز در میان مردم اعتباری ندارد. ایشان بهترین اقدام را کرد و اعلام کردند که در انتخابات حاضر نمی شوم. چرا که اگر ایشان رای نمی آورد از عرصه سیاسی حذف می شد اما امروز می تواند اعلام کند با اینکه رای داشتم کنار رفتم. هرچند حقیقت قضیه این است که ایشان رایی نداشت و اگر حاضر می شدند با شکست مفتضحانه ای مواجه می شدند.

این عضو جبهه پایداری به جلسات ائتلاف اصولگرایان و جلسات جبهه پایداری با سران آنها اشاره کرد و ادامه داد: ما همانطور که بارها اعلام کرده ایم لایه های متعددی را در نظرگرفته ایم و با دوستان انقلابی جلساتی داریم. هرچند در جلسات ائتلاف شرکت نمی کنیم اما با بزرگانشان جلساتی داریم. جمع بندی ما که قبلا هم اعلام کرده ایم این است که ما طبق اصول عمل می کنیم. ما براساس شاخص هایی که امام و رهبری معظم تعیین کردهاند لیست می دهیم و حاضر هم هستیم لیست مشترک دهیم اما در صورتی که آن شاخص ها کاملا رعایت شود و بحث های سهمیه بندی حزبی و گروهی لحاظ نشود. اما اگر چنین چیزی نیز اتفاق نیفتاد تلاش می کنیم که اگر لیست های مستقلی هم داده شد، مشترکاتمان براساس آن شاخص ها زیاد باشد. اگر این مساله هم محقق نشود حداقل این پیمان را از جهت اخلاقی با هم می بندیم که یک انتخابات سالم برگزار کنیم و همدیگر را تخریب نکنیم. بلکه هرکس بصورت ایجابی لیست خودش را برای مردم تبیین کند. نهایتا اینکه امیدواریم که ان شالله براساس شاخص ها بتوانیم به یک جمع بندی برسیم اما اگر به جمع بندی نرسیدیم گام های بعدی محقق خواهد شد.

ارسال نظر: