فیلم: سلبریتی‌ها، میلیاردِرهای معاف از مالیات

کدخبر: 2341002

پس از قدرتمند شدن چرخه اقتصادی سینمای ایران، تعدادی از ستاره‌های سینما به‌طور قابل توجهی رقم دستمزدشان را بالا بردند. کار به جایی رسید که برخی از این سلبریتی‌ها برای بازی در یک فیلم تا یک میلیارد تومان دستمزد طلب می‌کردند. اما علیرغم دریافتی‌های نجومی سلبریتی‌ها، این قشر از پرداخت مالیات معاف هستند.

حجم ویدیو: 8.26M | مدت زمان ویدیو: 00:04:14 دانلود ویدیو

در روزهای اخیر و پس از مصاحبه برخی سینماگران، بازهم بحث قدیمی دستمزد نجومی تعدادی از بازیگران داغ شده است.در سه، چهار سال اخیر و پس از رونق نسبی سینمای ایران در گیشه و قدرتمند شدن چرخه اقتصادی سینما، تعدادی از ستاره‌های سینما به‌طور قابل توجهی رقم دستمزدشان را بالا بردند. کار به جایی رسید که برخی از این سلبریتی‌ها برای بازی در یک فیلم تا یک میلیارد تومان دستمزد طلب می‌کردند.

این رویه باعث ایجاد یک رقابت پنهان بین ستاره‌های سینما در هنگام عقد قرارداد در پروژه‌های مختلف شد. البته از نقش تعدادی از تهیه‌کنندگان در بالا رفتن بی‌رویه دستمزد بازیگران نمی‌توان گذشت. این رقابت در بالا رفتن دستمزد با داغ شدن کاسبی شبکه نمایش خانگی بیش از پیش رونق پیدا کرد به‌طوری‌که شنیده بودیم چند ستاره برای بازی در یک سریال شبکه نمایش خانگی ماهانه چند صدمیلیون تومان دریافت کرده‌اند.

یادمان نرود قانون ناقص و قابل انتقاد معافیت فعالیت‌های فرهنگی از مالیات نیز نقشی اساسی در این پدیده دارد. قانون‌گذار فراموش کرده در بین فعالان فرهنگی هستند کسانی که در طول سال چند میلیارد تومان درآمد مستقیم و غیرمستقیم دارند. چرا باید یک بازیگر با درآمد چند میلیاردی که همیشه از شرایط اقتصادی کشور ناله می‌کند معاف از مالیات باشد و یک کارمند ساده دولت قبل از واریز حقوق خود، مالیاتش به‌طور سیستماتیک کسر شده باشد؟

در فیلم زبر به بررسی معافیت مالیاتی سلبریتی‌ها پرداخته می‌شود.

«عیار آنلاین»

حجم ویدیو: 8.26M | مدت زمان ویدیو: 00:04:14 دانلود ویدیو
ارسال نظر: