ترکیه و سه کشور اروپایی درباره سوریه نشست خواهند داشت

کدخبر: 2340930

کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه و انگلیس هفته آینده در حاشیه نشست ناتو در لندن جلسه‌ای چهارجانبه درباره سوریه خواهند داشت.

در ادامه تلاش‌های ترکیه برای ایفای نقش موثرتر در بحران سوریه و گرفتن امتیازهای سیاسی در تحولات منطقه، رئیس‌جمهور این کشور مجددا با سران آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار می‌کند.

سخنگوی دولت آلمان شامگاه جمعه اعلام کرد سران ترکیه، انگلیس، آلمان و فرانسه هفته آینده و پیش از آغاز نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن، نشست چهارجانبه‌ای درخصوص سوریه خواهند داشت.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» در این نشست، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه درباره راهکار سیاسی جامع جهت پایان دادن به بحران چندین ساله سوریه صحبت می‌کنند.

گفته می‌شود عملیات نظامی جدید ترکیه علیه شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه - که با اسم رمز «چشمه صلح» در تاریخ هفدهم مهر (نهم اکتبر) آغاز شد - محل بحث و ابراز نگرانی سران اروپایی حاضر در این نشست چهارجانبه با اردوغان باشد.

این نشست چهارجانبه به درخواست جانسون در ماه گذشته، بعد از پیشروی نظامیان ترکیه در عمق 30 کیلومتری شمال شرقی خاک سوریه، برگزار می‌شود.

پیش از این سران ترکیه، آلمان و فرانسه به همراه روسیه - بدون حضور انگلیس - در آبان سال قبل در استانبول گرد هم آمده و در اظهاراتی تلویحا از لزوم کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت در سوریه عقب‌نشینی کردند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: