ابراز نگرانی آمریکا از تعطیلی رسانه‌ها در عراق!

کدخبر: 2340868

سفارت آمریکا در بغداد با انتشار بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از بسته شدن و تعطیلی شماری از رسانه‌ها در عراق ابراز نگرانی کرد.

سفارت آمریکا در بغداد امروز (پنجشنبه) تصمیم هیئت رسانه‌ای و ارتباطات عراق (CMC) در خصوص تعلیق مجوز کاری ۹ شبکه ماهواره‌ای و هشدار به شماری از رسانه‌های دیگر را محکوم کرد و مدعی شد این اقدامات مخالف آزادی رسانه‌ای است.

سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای ادعا کرد: تصمیم اخیر هیئت رسانه‌ای و ارتباطات عراق در خصوص تعطیلی دفتر شبکه ماهواره‌ای دجله در بغداد در تاریخ ۲۶ نوامبر (دو روز پیش) با وظیفه دولت عراق در حفظ حق آزادی بیان و حمایت از روزنامه‌نگاران و نیز حمایت از نظرات متفاوت همخوانی ندارد و به همین جهت، ما خواهان آن هستیم هیئت رسانه‌ای و ارتباطات عراق از تصمیم خود بازگردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: آزادی بیان، سنگ بنای جوامع دموکراتیک است و نظارت بر رسانه‌ها به بهانه انتشار اطلاعات اشتباه به شکلی که به آزار و اذیت روزنامه نگاران و بسته شدن فعالیت شبکه‌های اجتماعی و اینترنت بیانجامد، روش‌هایی است که به تضعیف آزادی مطبوعات و تهدید حیاتی آن‌ها و یا حتی نابودی آن‌ها منجر خواهد شد.

گفتنی است هیئت رسانه‌ای و ارتباطات عراق به دلیل نقض قوانین حرفه ای، دستور تعطیلی دفاتر ۹ شبکه ماهواره‌ای و ۴ رادیو را صادر و به ۵ شبکه ماهواره‌ای دیگر در این خصوص اخطار داد.

این هیئت دفتر شبکه‌های ماهواره‌ای العربیه، الحدث، anb، دجله، الشرقیه، الفلوجه، الرشید و «هنا بغداد» را به مدت سه ماه تعطیل کرد. این هیئت همچنین دفتر رادیو‌های «رادیو ناس»، «رادیو سوا»، «رادیو الیوم» «نوا» و «الحره عراق» را بست و به شبکه‌های سومریه، آسیا، روداو، اسکای نیوز و شبکه ماهواره‌ای «اور» اخطار داد.

این هیئت همچنین تعطیلی شبکه الحره را نیز برای سه ماه دیگر تمدید کرد.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: