بشار اسد از «جوک بامزه» ترامپ حرف زد

کدخبر: 2340783

رئیس‌جمهوری سوریه با زیر سوال بردن نمایشی که آمریکا درباره کشتن سرکرده داعش ترتیب داد، ادعاها مبنی بر مشارکت دمشق در این ماجرا را به تمسخر گرفت.

بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه در مصاحبه اختصاصی با «پاریس مچ» به سوالات این رسانه فرانسوی‌زبان پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت حصول توافق با نیروهای کُرد دموکراتیک سوریه و احیا کنترل بر اراضی شمالی چه برخوردی با ۴۰۰ داعشی فرانسوی خواهد داشت که در حال حاضر در این منطقه زندانی هستند؛ گفت: همه تروریست‌های مستقر در مناطق تحت کنترل نیروهای سوری مشمول قوانین سوریه خواهند بود. قانون در رابطه با تروریسم بسیار واضح است و آنها در دادگاه‌های ویژه تروریسم محاکمه می‌شوند.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به این سوال که آیا از محل اختفای ابوبکر البغدادی سرکرده داعش، اطلاعی داشته و اینکه در عملیات علیه وی با آمریکا همکاری کرده است، گفت: همیشه وقتی با این سوال مواجه می‌شوم خنده‌ام می‌گیرد. چرا که سوال مهمتر این است که آیا البغدادی واقعاً کشته شده یا خیر و اینکه آیا این نمایش محشری که آمریکا ترتیب داده؛ واقعاً اتفاق افتاد؟

بشار اسد در پاسخ به این سوال که پس چرا دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از عملیات به اصطلاح کشتن البغدادی، از سوریه تشکر کرده است، گفت: این هم یکی از جوک‌های بامزه ترامپ است. این فقط یک جوک است.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد که بدون حمایت ایران و روسیه قادر نبود بر بحران ۸ ساله این کشور غلبه کند؛ افزود: جنگ دشوار است و آسان نیست و ما هم ابرقدرت نیستیم. ما در حال جنگ با ثروتمندترین و قدرتمندترین کشورهای جهان هستیم. طبعاً هیچ شکی وجود ندارد که حمایت دوستانمان به کاهش تلفات منجر شده و به ما برای بازپس‌گیری سرزمینمان کمک کرده است. اگر از ما می‌پرسید که آیا سوریه بدون برخورداری از این حمایت به سوی تجزیه یا شکست کامل می‌رفت باید بگویم که این یک سوال فرضی است چرا که گاهی حدس زدن نتیجه بازی تنیسی که در آن ۲ بازیکن دخیل هستند دشوار است چه برسد به جنگی که در آن دهها بازیگر و صدها هزار جنگاور دخیل هستند.

گفتنی است مشروح این گفتگو فردا از سوی رسانه فرانسوی منتشر خواهد شد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: