۱.۶ میلیارد دلار لوازم آرایشی قاچاق در ایران

کدخبر: 2340695

رئیس سازمان غذا و دارو، سهم کالاهای قاچاق از بازار آرایشی و بهداشتی در کشورمان را ۱.۶ میلیارد دلار اعلام کرد.

محمدرضا شانه‌ساز، روز سه شنبه در نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فرآورده های آرایشی، بهداشتی و صنایع وابسته که قرار است از ۳ تا ۵ دی ۹۸ در هتل المپیک تهران برگزار شود، گفت: مهم ترین گروه هدف در تامین سلامت، عموم مردم هستند و مهم ترین استراتژی ما بالا بردن سواد سلامت مردم در استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی است.

وی با عنوان این مطلب که سرانه مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی در ایران بالاتر از میانگین جهانی است، افزود: این میزان در حدود ۲ تا ۲.۵ برابر میانگین جهانی است، به طوری که گفته می شود ۴ درصد از هزینه خانوارهای ایرانی برای خرید این محصولات هزینه می شود.

شانه‌ساز با انتقاد از کسانی که مخالف مصرف بالای محصولات آرایشی و بهداشتی هستند، گفت: به نظر نمی رسد این موضوع یک نقطه ضعف باشد، بلکه نقطه قوت محسوب می شود. زیرا، در دین مبین اسلام نیز به آراستگی، توصیه شده است.

وی در عین حال، افزود: نکته ای که در این بین وجود دارد و نباید آن را نادیده گرفت، مصرف صحیح این محصولات است که می بایست با دقت انجام شود. در این بین، نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی وجود دارد که مردم بتوانند به نحو درست و اصولی از این محصولات برای حفظ سلامت خود استفاده کنند.

شانه‌ساز بر تاکید بر حمایت از تولید کنندگان داخلی برای تولید محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور، گفت: متاسفانه سهم قاچاق این محصولات در کشور خیلی بالا است، به طوری که ۱.۶ میلیارد دلار کالای بهداشتی و آرایشی قاچاق وارد کشور می شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: