معارضان سوری در تلاش برای حمله شیمیایی به ادلب

کدخبر: 2340692

معارضان سوری در حال برنامه ریزی برای حمله شیمیایی به شهر ادلب در سوریه هستند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد «هیات تحریر شام» که در واقع نام دیگری برای گروه تروریستی «جبهةالنصرة» است در همکاری با گروه «کلاه سفیدها» قصد دارند در ادلب که «منطقه امن» شناخته شده است حمله شیمیایی ساختگی انجام دهند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرده است که از کانال‌های مختلف به اطلاعات موثقی دست یافته‌ که نشان می‌دهد نیروهای تحت فرمان «ابومالک» که از فرماندهان جبهه النصره است در همکاری با گروه کلاه‌ سفیدها برنامه دارند تا در مناطق پرجمعیت شهر ادلب که منطقه امن(منطقه کاهش تنش) محسوب می‌شود حمله شیمیایی انجام دهند. حتی تعدادی از ساکنین ادلب هم برای فیلمبرداری حادثه نیز انتخاب شده‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است که به گفته منابع موثق در ماه گذشته سه کامیون حامل مواد شیمیایی وارد شهر «سرمد» در سی کیلومتری ادلب شده‌اند.

در یکی از کامیون‌ها علاوه بر بسته‌های حامل مواد شیمیایی تجهیزات تصویربرداری حرفه‌ای و همچنین قطعاتی از تجهیزات نظامی هوایی و توپخانه ساخت شوروی سابق و روسیه نیز وجود داشته است.

طبق گفته وزارت دفاع روسیه تروریست‌های سوری قصد دارند با صحنه سازی حملات هوایی و توپخانه‌ای در ادلب روسیه و دولت سوریه را عامل حملات شیمیایی به ادلب نشان دهند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: