میزبانی ترامپ از سگ تعقیب کننده البغدادی

کدخبر: 2340682

رئیس جمهور آمریکا در مراسمی در کاخ سفید از سگی که به تعقیب و پیدا کردن ابوبکر البغدادی توسط نیروهای ویژه آمریکایی کمک کرده بود قدردانی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در مراسمی در کاخ سفید از سگی که به تعقیب و پیدا کردن ابوبکر البغدادی توسط نیروهای ویژه آمریکایی کمک کرده بود قدردانی کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم که روز دوشنبه در کاخ سفید برگزار شد، سرسختی این سگ در عرصه میدانی را تحسین کرد در حالی که این سگ با نام "کانِن" پذیرای نوازش‌های مایک پنس، معاون ترامپ بود.

در این مراسم، ترامپ بیرون از دفتر بیضی کاخ سفید در کنار کانِن ایستاده و دستاوردهای حاصل از تلاش‌های این سگ را ستود.

این اتفاق بعد از آن افتاد که ارتش آمریکا این سگ آموزش دیده خود را از خاورمیانه به واشنگتن برگرداند.

ترامپ در مقام ریاست جمهوری آمریکا، دست به سنت‌شکنی زده و برخلاف روسای جمهور قبلی، حیوان خانگی در محل سکونتش در کاخ سفید ندارد.

او درباره سگی که به تعقیب و کشتن ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش کمک کرد گفت: کانِن یک موجود سرسخت است و هیچ کس نمی‌تواند سربه‌سر کانِن بگذارد.

رئیس جمهور آمریکا در حالی این مراسم رسمی را به افتخار این سگ برگزار کرد که چندی پیش عکسی فتوشاپ شده با قرار دادن تصویر این سگ به روی یک نظامی‌کهنه‌کار آمریکایی که در حال دریافت مدال افتخار از ترامپ است منتشر کرد.

انتشار این تصویر جنجال آفرید اما جیمز مک کلوگان، نظامی کهنه کار آمریکایی که تصویر واقعی مربوط به او بوده، گفت که برای او این کار اهمیتی ندارد چرا که به افتخار کانِن انجام شده است. بعد از آنکه یک خبرنگار این تصویر فتوشاپ شده او را به خودش نشان داد، خندیده و گفت: خود من سابقه کار با سگهای ارتش را در جنگ ویتنام داشته‌ام. آنها بسیار شجاع هستند.

ترامپ در توصیف این سگ گفت: او جنگجوی نهایی و نهایت همه چیز است.

او تصریح کرد: این حس بویایی این سگ‌ها و دیگر استعدادهایی که دارند باورنکردنی است.

رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی به تفصیل درباره ویژگی‌های حیوانات به کار گرفته شده در ارتش صحبت کرد، اما هم زمان مایک پنس، معاونش چند بار این سگ را نوازش کرد.

در طول این مراسم ملانیا ترامپ بانوی اول آمریکا در کنار همسرش ایستاده بود و یک کُت گرانقیمت به تن داشت.

با این حال او در پاسخ یک خبرنگار درباره این که آیا خانواده ترامپ می‌خواهند این سگ را برای پسرشان بارون در اختیار بگیرند، جواب منفی داد.

این مایک پنس بود که در این مراسم بیشتر از همه به این سگ ابراز محبت کرد و در حالی که ترامپ سخنرانی می‌کرد سر او را نوازش می‌کرد.

هنگامی که مایک پنس قصد سخنرانی خودش را داشت این سگ با نگاه به پنس از او طلب نوازش بیشتر کرد و مایک پنس درباره او گفت: کانِن یک قهرمان واقعی است.

ترامپ در صحبت‌هایش از صفات مختلف برای توصیف این سگ استفاده کرده و او را "بسیار ویژه، خارق العاده، بسیار درخشان و باهوش، باورنکردنی، موجود سرسخت و جنگجوی نهایی" خواند.

ترامپ گفت: این سگ یک گواهی و یک نشان را دریافت خواهد کرد و ما آنها را در کاخ سفید قرار خواهیم داد.

ترامپ در ادامه تصریح کرد: نیروهای ویژه آمریکایی که در کنار این سگ بوده‌اند کار خود را شگفت‌انگیز انجام دادند. اما به گفته ترامپ آنها "به دلایل واضح" نتوانستند این جا کنار این سگ حضور پیدا کنند.

کاخ سفید گفت: مسئول نگهداری و آموزش اصلی این سگ در عملیات کشتن البغدادی شرکت داشته اما نمی‌توان او را معرفی کرد.

مایک پنس گفت: قبل از این مراسم آنها با نیروهای ویژه آمریکایی دیدار داشته‌اند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: