تیم اقتصادی دولت دوازدهم؛ بی‌ثبات‌ترین تیم اقتصادی بعد انقلاب

کدخبر: 2340639

از میان مسئولان اقتصادی دولت تنها نهاوندیان، نوبخت و زنگنه در سمت خود باقی مانده‌اند و در صورت استیضاح احتمالی زنگنه، او هم به جمع جدا شده‌ها اضافه می‌شود.

با استعفای امروز محمود حجتی اکثر وزرا و اعضای تیم اقتصادی دولت دوازدهم از مرداد ماه ۹۶ تاکنون تغییر کرده‌اند. در وزارت امور اقتصادی و دارایی مسعود کرباسیان ابتدا به عنوان وزیر اقتصاد از مجلس رای اعتماد گرفت ولی یک سال بعد استیضاح شد و فرهاد دژپسند به جای او به باب همایون رفت.

در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید کار خود را با علی ربیعی سخنگوی فعلی دولت آغاز کرد ولی در نهایت با استیضاح او، محمد شریعتمداری را به عنوان سکاندار خودش در این وزارتخانه دید.

در وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر پرحاشیه دولت تدبیر و امید بعد از نزدیک به یک سال فعالیت، جای خودش را به محمد اسلامی داد. در وزارت نیرو رضا اردکانیان بعد از عدم رای اعتماد به حبیب الله بیطرف با چند ماه تاخیر وزیر شد.

در وزارت جهاد کشاورزی هم امروز محمود حجتی بعد از دو سال و سه ماه فعالیت استعفا داد تا جایش را فعلا به عباس کشاورز به عنوان سرپرست بدهد. در میان مشاوران اقتصادی هم مسعود نیلی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقتصادی سال گذشته رسما استعفا داد. عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دیگر مسئولی بود که با تاخیر وارد دولت شد و بعد از یک سال از فعالیت دولت روحانی جای ولی الله سیف را گرفت.

بنابراین از میان مسئولان اقتصادی دولت تنها محمد نهاوندیان به عنوان معاون اقتصادی، محمدباقر نوبخت به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه و بیژن زنگنه به عنوان وزیر نفت در سمت خود باقی مانده‌اند و در صورت استیضاح احتمالی زنگنه، او هم به جمع جدا شده‌ها اضافه می‌شود. با این وجود باید گفت تیم اقتصادی دولت دوازدهم یکی از بی ثبات ترین تیم‌های اقتصادی در میان دولت‌های بعد از انقلاب به شمار می‌رود.

«نود اقتصادی»

ارسال نظر: