چین و آمریکا به فاز اول توافق تجاری نزدیک شدند

کدخبر: 2340635

روزنامه گلوبال تایمز اعلام کرد پکن و واشنگتن به فاز اول توافق تجاری بسیار نزدیک هستند.

روزنامه گلوبال تایمز، وابسته به حزب حاکم چین امروز، دوشنبه گزارش داد که پکن و واشنگتن به فاز اول توافق تجاری بسیار نزدیک هستند.

این روزنامه به نقل از کارشناسان نزدیک به دولت چین نوشت که این کشور به تداوم مذاکرات برای رسیدن به فاز دوم و حتی سوم توافق تجاری با آمریکا نیز متعهد می‌ماند.

این در حالی است که هفته گذشته، کارشناسان تجاری و افراد نزدیک به کاخ سفید اعلام کرده بودند از آنجا که چین به دنبال کاهش شدیدتر تعرفه‌هاست و آمریکا نیز متقابلاً بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کند، تکمیل فاز اول توافق که انتظار می‌رفت در ماه نوامبر صورت گیرد، ممکن است به سال جدید میلادی موکول شود.

گنگ شوانگ، وزیر خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی صبح امروز از اظهارنظر در مورد گزارش گلوبال تایمز امتناع کرد، اما تأکید کرد که پکن از واشنگتن می‌خواهد که برای حل مشکلات دیرین تجاری بر اساس برابری و احترام متقابل با چین همکاری کند.

از آغاز مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریه سال ۲۰۱۸ تاکنون، دو کشور در چندین نشست دو جانبه شرکت کردند و اگرچه در مورد مسائلی به توافق رسیدند، اما این مذاکرات بار‌ها دچار فراز و نشیب شده و هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: