برگزاری نمایشگاه خاطرات نظامیان اسرائیل از آزار فلسطینیان!

کدخبر: 2340456

گروهی از نظامیان سابق رژیم اشغالگر قدس که تصاویر آن‌ها در یک گالری عکاسی به نمایش درآمده، خاطرات خود از آزار فلسطینیان برای سرگرمی را به اشتراک گذاشتند.

گاردین نوشت برای بسیاری از سربازان رژیم صهیونیستی، آزار فلسطینی‌ها از طریق جستجوی منظم خانه‌ها، بازداشت و بازجویی آن‌ها در پاسگاه‌ها امری عادی و یک سرگرمی روزمره محسوب می‌شود.

سربازان سابق رژیم صهیونیستی اخیرا در یک گالری عکاسی در تل آویو حاضر شدند و خاطرات خود از اقدامات وحشیانه‌ای که برای وقت گذرانی علیه مردم فلسطین در ایست‌های بازرسی انجام می‌دادند را روایت کردند.

«اومری باللی» گروهبان یکم سابق ارتش رژیم صهیونیستی یکی از ده‌ها نظامی سابق این رژیم است که درباره خاطرات سیاهش گفت. او که یکی از سربازان در ایست بازرسی شهر «اریحا» بود در این خصوص گفت: حس کلی که از این منطقه وجود داشت این بود که بسیار امن و آرام است. وقتی در یک ایست بازرسی قرار دارید به طور روزمره کنترل زندگی بقیه را در دست دارید. اینکه چه کسی وارد می‌شود و چه کسی نمی‌شود در دست شماست. یک جوان ۱۹ ساله که قدرت را در دست دارد.

در ادامه این مطلب آمده است: سربازان اسرائیلی فلسطینی‌ها را عصبانی و تحریک می‌کردند؛ ورود و خروج افراد را لغو و برایشان مانع ایجاد می‌کردند. گاهی اوقات برای تفریح به فلسطینی‌ها مجوز‌های ویژه جعلی می‌دادند که به لحاظ قانونی هیچ ارزشی نداشت و صرفا باعث سرگرمی سربازان صهیونیست می‌شد.

همه ۵۲ نظامی صهیونیستی که تصاویر آن‌ها در این گالری عکس بر روی دیوار نصب شده بود اظهارات تقریبا مشابهی درباره آزار و اذیت شهروندان فلسطینی برای سرگرم شدن خودشان بیان کرده اند. عوامل برگزاری این گالری عکس با همکاری یک سازمان غیردولتی به مدت ده سال اعترافات نظامیان رژیم صهیونیستی را درباره آزار رساندن به فلسطینی‌ها ثبت کردند.

اعضای این سازمان تاکنون اظهارات و خاطرات سیاه ۱۲۰۰ نظامی صهیونیست را ثبت کردند. این در حالی است که تعداد زیادی از آن‌ها از اعلام هویتشان خودداری کردند و همین امر صحت اطلاعات این سازمان را زیر سوال می‌برد.

از سال ۲۰۰۴ شماری از سربازان صهیونیست که از مشاهده حقایقی که در جنگ رخ داده، شوکه شده بودند، تصمیم گرفتند تجربیات خود را درباره آزار فلسطینیان به اشتراک بگذراند. این در حالی است که گروهی از راست گرایان رژیم صهیونیستی هر اقدامی برای جلوگیری از انتشار آن انجام می‌دهند

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: